חדשות בארץ

סמוטריץ’: "בנט ושקד פועלים להקים ממשלת שמאל"; שקד: "סמוטריץ’ – גדול מכשילי ממשלת הימין"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את יו"ר ימינה נפתלי בנט וחברת הכנסת איילת שקד: "הם המשיכו לעמול בשקט, תחת אש, להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים". שקד: "סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין"

סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:26)

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף בצהריים (רביעי) בחריפות את יו"ר ימינה נפתלי בנט ומספר 2 במפלגתו, חברת הכנסת איילת שקד, והאשים אותם ברקימת "תרגיל הונאה" שנועד להביא להקמת ממשלה משותפת עם מפלגות השמאל. לאחר כשעתיים הגיבה שקד במתקפה: "בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה, סמוטריץ' שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה".

במסיבת עיתונאים שקיים בכנסת, אמר סמוטריץ' בפתח דבריו: "בזמן שאתם ישבתם בממ"ד תחת אלפי רקטות ששוגרו על ידי חמאס בעזה, בזמן שמחינו כולנו דמעה למראה בתי הכנסת שנשרפו בערים המעורבות על ידי פורעים ערבים – בכל הזמן הזה נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו. תרגיל הונאה שהתרגיל המסריח מחוויר לעומתו".

"בנט ושקד הרדימו בשבועות האחרונים את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק, אך בפועל המשיכו לעמול בשקט בשקט, תחת אש, להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים", טען סמוטריץ'. "עבדו עליכם, עבדו עלינו. הם הבינו שלא ניתן ציבורית להצדיק הקמת ממשלה עם מי שלא מסוגלים לגנות פרעות ביהודים, תוך כדי שהפרעות האלה מתבצעות, ולכן חיכו לסיום המבצע כדי שנשכח".

סמוטריץ' הוסיף, כי "לא בנט ולא שקד לא אמרו בקולם ולו פעם אחת עד כה שהם לא יקימו ממשלה עם השמאל ועם תומכי הטרור. אתמול הבנתי למה. אמש שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לממשלת שמאל עם ערבים. הבוקר הם אפילו שלחו אליי שליחים והציעו הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים אני להיכנס איתם לממשלת שמאל, אציל אותם מעצמם, ואכשיר להם את השרץ. אני לא לעולם לא אמכור את ערכיי. נקודה".

"תתכוננו", המשיך יו"ר הציונות הדתית, "בימים הקרובים יכנס בנט מסיבת עיתונאים דרמטית ובה הוא יסביר שלאור 'העובדה' שלא ניתן להקים ממשלת ימין 'אין לו ברירה', וכדי למנוע בחירות חמישיות הוא 'נאלץ' להקים ממשלת שמאל בתמיכת הערבים תומכי הטרור, ולעמוד בראשה כמובן, ואף יקרא למפלגות החרדיות ולציונות הדתית להצטרף".

"בנט יספר לכם שהוא הרי הוריד מהפרק את ממשלת השמאל כבר לפני שבועיים, ולמרות זאת לא הצלחנו עדיין להרכיב ממשלת ימין. אבל האמת היא שאתם ואני חשבנו שממשלת השינוי ירדה מהפרק. המפלגות השותפות ידעו אחרת ופעלו אחרת. בנט פעל ופועל למעשה כל העת כדי להכשיל הקמת ממשלת ימין. בנט סיכם עם לפיד שהוא, לפיד, ינהל בשמו את המשא ומתן וישלים את ההסכמים, ואילו הוא, בנט, יבוא ברגע האחרון, כביכול מחוסר ברירה".

"הסיבה היחידה שבגללה לא קמה ממשלת ימין, כפי שהציבור מצפה שתקום, היא החתירה שלהם להקמת ממשלת שמאל. הניסיון הנואל, אחרי הפרעות האיומות שחווינו במדינת ישראל, לחזור שוב על החוצפה ולהאשים אותי במניעת הקמת ממשלה ימנית בשל סירובי להישען על תומכי הטרור, והבקשה החוזרת ממני לעשות זאת, הוא בלתי נתפס באפסיותו. לאן עוד תידרדרו?".

בסיום הצהרתו פנה סמוטריץ' לשקד ולחבריה לסיעת ימינה, ניר אורבך ועידית סילמן: ''אפשר וחובה להקים ממשלת ימין. דפי ההיסטוריה נכתבים בימים אלה. אתם תכריעו אם תהיו כתובים בהם כמי שהיו שותפים לתרגיל ההונאה הגדול ביותר שהיה כאן ושהוביל לאסון, או שתכתבו כמי שעצרו את ריצת האמוק המטורפת של בנט ותביאו להקמת ממשלת ימין'".

מוקדם יותר דווח ב-N12, כי שקד ואורבך נפגשו אמש עם סמוטריץ' ועם הרב חיים דרוקמן. על פי הדיווח, הם ניסו לשכנע את סמוטריץ' להסכים לכך שבמידה ולא ניתן יהיה להקים ממשלת ימין, הציונות הדתית תצטרף לממשלת בנט-לפיד, בעוד רע"מ תישאר מחוץ לממשלה.

 

שקד: "סמוטריץ' – גדול מכשילי ממשלת הימין"

בהצהרה ראשונה לתקשורת מאז הבחירות שנערכו לפני כחודשיים, הגיבה שקד על האשמותיו של יו"ר הציונות הדתית, ואמרה כי סמוטריץ' הוא "גדול מכשילי ממשלת הימין".

"במשך שנתיים וחצי מדינת ישראל מצויה בכאוס נוראי של בחירות, היעדר הנהגה, חולשה פנימית וקיטוב חסרי תקדים", פתחה שקד את דבריה. "גם אויבינו מריחים את הכאוס ומרימים ראש. לכן ימינה לקחה על עצמה את המשימה של חילוץ ישראל מהכאוס באמצעות הקמת ממשלה".

"בעוד שאחרים רק מקצינים עמדות ועולים על עצים, אנחנו פועלים בכל כוחנו לפשר ולהקים ממשלה, ועל כך אנחנו משלמים מחיר ציבורי כבד. אך אנחנו גאים בכך", הצהירה שקד. "צריך לומר את האמת: בצלאל סמוטריץ' מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין. סמוטריץ' כבר מבין שהוא יהיה האשם בכישלון הקמת ממשלת הימין, ולכן הוא התחיל לירות לכל הכיוונים בצורה היסטרית".

"בזמן שטילים עפו על ישראל וכולנו ישבנו בממ"דים, וסמוטריץ היה עסוק בקמפיינים – נפתלי בנט יצא למערכה בתקשורת הבינלאומית", המשיכה שקד. לדבריה, "לפני שבועיים, בעיצומה של המלחמה, הופסקו לחלוטין המגעים להקמת ממשלה השינוי ומאז לא היה שום מגע, ישיר או עקיף, להקמת ממשלה כזו מצד ימינה".

"בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה", הוסיפה שקד. "בהזדמנות זאת, אני שוב קוראת גם מכאן לגדעון סער: גלה אחריות – הצטרף לממשלת ימין, יש נוסחאות שכולם יוכלו לחיות איתן".

"סמוטריץ' התחייב שיש לו חברי כנסת נוספים שיצטרפו לממשלת ימין. אני שואלת אותו: עברו כבר 14 יום מאז שהורדנו את ממשלת השינוי. איפה שני חברי הכנסת שהבטחת? אתמול, במהלך פגישה שאני יזמתי, אמרתי לו שמכיוון שהוא טוען שיש לו חברי כנסת נוספים או מפלגות נוספות שמוכנים להצטרף לממשלת ימין, שיתכבד ויערוב להקמת ממשלה. זאת אומרת, שאם לבסוף יתברר שאין מפלגות או חברי כנסת שמצטרפים, שסמוטריץ' יתחייב להשביע ממשלת 59 כפי שמציע נתניהו, ואז תוקם ממשלת ימין על בטוח. אמרתי לו שברגע שייתן ערבות להתחייבות זאת, אנחנו חותמים. הוא ברח, סירב להתחייב".

"הרבה מאד פוליטיקאים מתבצרים בהבטחות הבחירות שלהם ומונעים הקמת ממשלה. זה קל. זה הכי קל. הכי קל להתבצר בהבטחות הבחירות, הרבה יותר קשה זה לנסות להתגמש ולשלם מחירים בשביל להקים ממשלה ולמנוע בחירות חמישיות. הקצנה והתבצרות כזו הובילו לחורבן הבית השני, ואנחנו פועלים לחיזוק הבית השלישי שלנו, מדינת ישראל. זה בנפשנו", חתמה שקד את הצהרתה.

תגיות:נפתלי בנטאיילת שקדבצלאל סמוטריץ'בחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה