חדשות בארץ

גנץ איים על נסראללה: "אם מצפון תיפתח הרעה – לבנון תרעד"

בנאום שנשא בטקס האזכרה לחללי מערכת שלום הגליל, שיגר שר הביטחון בני גנץ מסר מאיים לעבר מזכ"ל חיזבאללה: "בנק המטרות של לבנון גדול ומשמעותי מזה של עזה, והחשבון – אם יהיה צורך – מוכן להגשה". ביחס לחזית מול עזה: "מה שהיה אינו מה שיהיה"

גנץ, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)גנץ, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

שר הביטחון בני גנץ נשא היום (רביעי) דברים בטקס האזכרה לחללי מערכת שלום הגליל, במהלכם שיגר מסרים מאיימים לעבר מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ומנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר.

"אנו מוכנים להגן על אזרחי ישראל תמיד, בכל זמן ובכל זירה", הצהיר גנץ. "אם מצפון תיפתח הרעה – לבנון תרעד, וכפי שהוכחנו במבצע שומרי החומות – הבתים שבהם מוסלקים מצבורי הנשק ומחוללי הטרור יהפכו לעיי חורבות. בנק המטרות של לבנון גדול ומשמעותי מזה של עזה, והחשבון – אם יהיה צורך – מוכן להגשה. מדינת לבנון היא שתישא באחריות לכל תוקפנות שתבוא מצידה".

"מאות רבות איבדנו במהלך מלחמת שלום הגליל, ועוד מאות חללים נפלו לאחר מכן ברצועת הביטחון, בהגנה על יישובי הצפון. כל אחד מהם הוא עולם ומלואו, של חלומות ותקוות שהתנפצו, של משפחות שנותרו עם חור בלב. נמשיך לעשות הכל כדי להיות ראויים להם".

"יצאנו מלבנון במהלך מנהיגותי שסיים את המערכה הממושכת מדי, בידיעה שזכותנו להגן על עצמנו תישאר ותישמר", הוסיף שר הביטחון. "איננו ששים אלי קרב. מדינת ישראל מושיטה תמיד יד לשכנותיה, כך גם עשינו כשהצענו ללבנון סיוע לאחר האסון בנמל בביירות".

בהתייחסו לחזית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה, אמר גנץ: "מה שהיה אינו מה שיהיה. אנו שואפים שעזה תשקוט, תשוקם בסיוע העולם והרשות הפלסטינית מבין ההריסות, בתנאי שהבנים ישובו הביתה, וכולם ייהנו מפירות הצמיחה. אבל אם בחמאס יבחרו למנוע מתושבי עזה את השיקום ולפגוע באזרחי ישראל – נפעל עד שנגיע לשקט שישרת את כולם. אין דרך אחרת".

"אנו שומרים על חופש הפולחן לכל הדתות – בכל מדינת ישראל ובירושלים, בירת המדינה ועיר המקודשת לשלוש דתות", הדגיש השר. "לא נאפשר פגיעה במקומות הקדושים או בזכויות האזרח. לצד זאת, לא נאפשר גם שום פגיעה בריבונותנו".

תגיות:חמאסבני גנץחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה