חדשות בריאות

תרופה לקורונה בקרוב? התרופה הישראלית מתקדמת לשלב 2 ו-3

התרופה הישראלית לקורונה, EXO-CD24, מתקדמת בניסוי לשלב 2 ו-3. הניסוי יתקיים בישראל, ובמקביל ביוון ובגיאורגיה, וכן במדינות נוספות. האם מציון תצא תורה ותרופה מירושלים?

  • ט"ז סיון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

התרופה לקורונה, אותה פיתח פרופ' נדיר ארבך מבית החולים איכילוב, תתקדם בניסוי לשלב 2 ו-3 – כך אישר משרד הבריאות.

התרופה, שפותחה במעבדה של פרופ’ ארבר באיכילוב, נקראת EXO-CD24 והיא נלקחת בשאיפה ולא בזריקה. התכשיר פועל להרגעת סערת הציטוקינים – התגובה החיסונית הקשה שמתחוללת במערכת החיסון של חולי קורונה קשים.

בניסוי ייכללו 152 חולי קורונה במצב בינוני וקשה שיקבלו את התרופה החדשה, כאשר תוצאות הטיפול יושוו לחולים שקיבלו תרופת דמה (פלסבו). בתי חולים נוספים בישראל ישתפו פעולה בניסוי, על מנת לקבל את התשובה המדויקת ביותר.

לאחר שיתקבל אישור מרשות התרופות האירופית (EMA), יחל ניסוי זהה ביוון, במימונה של הממשלה היוונית. גם ממשלת גאורגיה הודיעה כי תממן ניסוי בטיפול. מגעים נוספים מתקיימים עם הודו וברזיל, שבהן התחלואה גבוהה מאוד, שאף הן יחלו בניסוי בתרופה החדשה.

"אני מעריך שהניסוי יסתיים תוך כמה חודשים ועוד השנה נדע אם יש תרופה לקורונה", אומר פרופ’ ארבר ל'ישראל היום'. "עד כה, שנה וחצי לתוך המגיפה, עדיין אין טיפול תרופתי שהוכח כיעיל למחלה. אני שמח על אישור משרד הבריאות, ומכיוון שאין חולים רבים בישראל אני מקווה לשיתוף פעולה עם עוד מרכזים בארץ”.

"אנחנו חייבים לבחון את יעילות התרופה מול הפלסבו. מצד אחד, צריך לשמור על צניעות ועל שפלות רוח. כרופאים, אנו צריכים להיות שמרנים. מצד שני, לחשוב שמציון תצא תורה ותרופה מירושלים זה מטורף”, הוסיף פרופ' ארבך.

תגיות:קורונהתרופהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה