חדשות בארץ

בעקבות דברי שר החוץ הצרפתי: אשכנזי זימן את שגריר צרפת בישראל לשיחת נזיפה

שר החוץ גבי אשכנזי זימן את שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, לשיחת נזיפה, וזאת לאחר ששר החוץ הצרפתי הזהיר כי "ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד": "דבריו נותנים פרס לגורמים קיצוניים ולארגוני הטרור"

אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

שר החוץ אשכנזי זימן היום (חמישי) לשיחת נזיפה את שגריר צרפת בישראל, אריק דנון, זאת בעקבות דברים שאמר שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, בהם הזהיר כי "ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד".

בשיחה שנערכה בלשכתו במשרד החוץ, הבהיר אשכנזי לשגריר כי דבריו של לה דריאן אינם מקובלים, אינם מבוססים ורחוקים מהמציאות, וכי ישראל דוחה אותם על הסף: "ישראל מצפה מידידותיה שלא להתבטא בצורה חסרת אחריות, אשר נותנת רוח גבית לגורמים קיצוניים ולפעילות אנטי ישראלית", אמר לדנון.

אשכנזי הביע את דאגתו מהעלייה באירועי האנטישמיות בצרפת, והדגיש כי הוא מצפה מהמנהיגות בצרפת לגנות אירועים אלו ולפעול להפסקתם.

"דברי שר החוץ אינם מקובלים ומעוותים את המציאות", אמר אשכנזי לאחר שיחתו עם דנון. "ישראל היא מדינה דמוקרטית שומרת חוק, ואני מוחה בתוקף על כל ניסיון לערער על עובדה זו ועל יסודותיה של מדינת ישראל".

"צרפת התעלמה באופן מופגן מכל צעדי המנע שעשתה ישראל למניעת ההידרדרות, ודבריו של שר החוץ נותנים, הלכה למעשה, פרס לגורמים קיצוניים ולארגוני הטרור, בראשם ארגון הטרור חמאס", הוסיף אשכנזי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש לדבריו של לה דריאן. "אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות המקוממת של שר החוץ הצרפתי", אמר בנאום שנשא בטקס האזכרה השנתי לזכר חללי אלטלנה: "הטענה שלו מחוצפת, כוזבת, אין לה שום יסוד. במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם".

"מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו – הדמוקרטיה היחידה באזורנו", הצהיר נתניהו. "כך תמיד היה – וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה".

תגיות:צרפתגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה