חדשות בעולם

תמונת השער שעוררה סערה: ה"ניו יורק טיימס" מתנצל

ה"ניו יורק טיימס" טעה באחת התמונות של הילדים, והתנצל. "הארץ", לעומתו, בחר להתנצל על כך ש-2 הילדים הישראלים שנהרגו מהתקיפות הושמטו מהכתבה

  • י"ט סיון התשפ"א
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

תמונת השער שפרסם ה'ניו יורק טיימס' בשבוע שעבר חוללה סערה בישראל: בעמוד השער פורסמו תמונותיהם של הילדים שנהרגו ברצועת עזה. הסערה גברה כאשר עיתון 'הארץ' פרסם אף הוא את התמונות, תוך שהוא מציין: "מחיר המלחמה – 67 ילדים הרוגים בעזה".

ימים ספורים לאחר מכן, מדווח העיתון האמריקאי כי טעה באחת התמונות. כך כתב עיתונאי ה"ניו יורק טיימס" בחשבון הטוויטר שלו: "פרסמנו בטעות תמונה שגויה. הילדה בתצלום של רהף לא הייתה היא. החלפנו את התמונה באחרת שסופקה על ידי המשפחה. רהף נהרגה בלילה הראשון של המבצע, כפי שדיווחנו. התמונה הייתה שגויה".

עיתון "הארץ" לעומת זאת לא תיקן את הטעות בתמונה, ולא התייחס לכך שחמאס אשם בהרג הילדים, כיוון שהוא משתמש בהם כמגנים אנושיים, ומשגר רקטות מבנייני מגורים ומאיזורי מגורים. עוד לא התייחס העיתון לכך שחמאס שיגר כ-4,360 רקטות שמטרתן להרוג לעבר בנייני מגורים בישראל, ולכך שחלק מהילדים העזתיים נהרגו מרקטות ששיגרו פעילי חמאס לעבר ישראל – אך הן נפלו בתוך הרצועה וגרמו לאובדן חיים.

מו"ל הארץ, עמוס שוקן, בחר להתנצל רק על כך שהעיתון העדיף לא לפרסם את שני התמונות של הישראלים שנהרגו מהירי של חמאס. "‏הורדת 2 הילדים הישראלים שנהרגו במלחמה מן הכתבה של ה'ניו יורק טיימס' היא טעות קשה של עורך שנימק את זה שדיווחנו על המקרים שלהם בהרחבה ובזמן אמת. יחד עם זאת הוא פגע בצורה שה'ניו יורק טיימס' הציג את מה שקרה במלחמה לילדים, משני הצדדים. אני מתנצל בפני הקוראים, ונתקן בדיגיטל", כתב מו"ל הארץ.

מה קורה לילדי ישראל, תחת אימי הטילים? רננה בת ה-10 - "כל סירנה גורמת לי לבכות". צפו:

 

תגיות:ניו יורק טייפסהתנצלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה