חדשות בארץ

בנט: אפעל להקמת ממשלה עם לפיד

יו"ר ימינה נפתלי בנט הודיע על כוונתו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "השמאל עושה פשרות לא קלות". יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב: "תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית"

בנט, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בנט, הערב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:59)

יו"ר ימינה נפתלי בנט מסר הערב (ראשון) הצהרה מיוחדת, בה הודיע על כוונתו להקים ממשלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור בעוד שעה קלה הצהרה משלו, בה יגיב על הודעתו של בנט.

"בשנתיים וחצי האחרונות מדינת ישראל בסחרור", פתח בנט. "עוד מערכת בחירות, ועוד אחת, משך ארבע מערכות בחירות אנחנו מתבוננים בעיניים כלות על המדינה שלנו מחבלת בעצמה, מחלישה את עצמה, ומאבדת את היכולת שלה לתפקד. במקום לנהל, לטפל, להנהיג – הפטנט הקבוע הוא להפנות את האש החוצה ולפזר שנאה וקיטוב בין חלקי העם, כדי לכסות על הכישלון".

"לפני 2,000 שנה איבדנו כאן מדינה יהודית בגלל מריבות פנימיות. הדבר הזה לא יקרה שוב. לא במשמרת שלי", הצהיר בנט. "המשבר הפוליטי בישראל הוא חסר תקדים ברמה עולמית. אפשר ללכת לבחירות חמישיות, שישיות, עשיריות, לפרק את קירות המדינה, לבנה אחר לבנה, עד שהבית שלנו יפול עלינו. ואפשר לעצור את הטירוף, ולקחת אחריות"

"יש מי שמספר לנו שיש ממשלת ימין מעבר לפינה, ורק אנחנו מונעים את הקמתה. זהו שקר מוחלט", טען יו"ר ימינה. "אין ממשלת ימין. כבר ארבע מערכות בחירות ועוד חודשיים הוכיחו לכולנו שפשוט אין ממשלת ימין בראשות נתניהו. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. שלא יספרו לכם סיפורים: אין עריקים, אין שתי אצבעות נוספות ל-61, ואין ממשלה".

"הבוקר היה ניסיון נוסף, פומבי, להקים ממשלה כזאת, כשגדעון סער ראשון ברוטציה ונתניהו שני. כמובן שנתתי את הסכמתי. הניסיון כשל כי איש לא מאמין שההבטחות יקוימו. נתניהו כבר לא מנסה להקים ממשלת ימין, כי הוא יודע היטב שאין. הוא מבקש לקחת איתו את המחנה הלאומי כולו, ואת המדינה כולה, למצדה הפרטית שלו".

"ברגע מכריע כזה צריך לקחת אחריות. לכן אני מודיע היום שבכוונתי לפעול בכל כוחי כדי להקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם ידידי, יאיר לפיד. כדי שבעזרת השם, ביחד, נחלץ את המדינה מהסחרור ונחזיר את ישראל למסלולה. יאיר ואני חלוקים במספר נושאי מהות, אך שותפים באהבה למדינה ובמוכנות לפעול למענה. יאיר גילה מנהיגות ונדיבות בתקופה קשה זו, ואשמח להוביל יחד איתו, עם גדעון סער ועם כל השותפים הטובים האחרים, את המדינה".

בנט הוסיף כי "כל המפלגות מוזמנות להיכנס לממשלה. כדי שהממשלה תצליח נצטרך כולנו, כל השותפים, לגלות איפוק. אף אחד לא יתבקש לוותר על האידיאולוגיה שלו, אבל כולם יצטרכו לדחות את מימוש חלק מהחלומוות. נתמקד במה שאפשר לעשות, במקום לריב על מה שאי אפשר. זאת ממשלה שלא תהיה נגד אף מגזר ואף קבוצה. היא לא תתעמר באף אחד. היא תהיה רק בעד – ממשלת בעד".

"אני פונה מכאן לחבריי במחנה הלאומי ובציונות הדתית: יש מי שמנסה להפחיד אתכם, כאילו מדובר בממשלת שמאל. זה שקר. האמת היא שזו תהיה ממשלה קצת יותר ימנית מהממשלה הנוכחית. השמאל עושה כאן פשרות לא קלות כשהוא מעניק לי, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ואיש ארץ ישראל, את תפקיד ראש הממשלה, ולידידי גדעון סער, איש ימין מובהק, את תפקיד שר המשפטים. אנחנו לא זזנו מערכינו. זו לא ממשלה שתבצע התנתקות ולא תמסור שטחים, והממשלה גם לא תחשוש לצאת למבצע צבאי, אם נידרש לכך. לכל צד יש כוח הצבעה שווה, ולכל צד יש זכות וטו. אפשר להירגע".

 

סמוטריץ': "תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות על דבריו של יו"ר ימינה: "‏היכולת של בנט לשקר מול המצלמות בלי למצמץ פשוט מדהימה. חודש וחצי הוא מחבל במודע ובמעשים במאמצים להקים ממשלת ימין, ואז טוען שלא ניתן להקים כזו ועורק שמאלה עם תומכי טרור. הכל היה מתואם ומתוכנן מראש. הצגה. תרגיל ההונאה הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית. כל היתר סיסמאות וקלישאות שקר".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, אמר: "אמרנו אז, והוכח היום: הצבעתם בנט – קיבלתם לפיד. הציבור לא ישכח. נמשיך לשרת את העם גם באופוזיציה, ובעזרת השם נחזור חזקים ומגובשים יותר להנהגת המדינה מהר ובהקדם האפשרי".

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הגיב: "בנט מכר את בוחריו וערכיו ומוביל את מדינת ישראל לאסון. בנט קורא לממשלה אחדות ועובד על כולם בעיניים. ממשלה עם איבתסאם מראענה, יאיר גולן ומנסור עבאס והמשותפת, זו ממשלה שתומכת בטרור. היום יצא המרצע מן השק וברור מדוע פסל אותי. אני הייתי מפריע לו ללכת עם יאיר לפיד, מרב מיכאלי ויאיר גולן".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, מסר: "‏נפתלי, אמרת בעבר שהטעות הגדולה שלך מאז שנכנסת לפוליטיקה הייתה הברית עם לפיד. כולנו עושים טעויות בחיים, אבל לחזור על אותה טעות פעמיים בכוונת מכוון זו כבר טעות בלתי נסלחת.‏ שוחחתי בימים האחרונים עם גדעון סער ואני יודע שהוא מעדיף הקמת ממשלת ימין עם מועמד שאינו נתניהו בראשות הממשלה. אך כל עוד אתה מסרב להתחייב לממשלת ימין, אתה חוסם את האפשרות שתקווה חדשה יצטרפו להקמת ממשלת ימין".

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה