חדשות בארץ

הלילה: מחבל חדר מעזה, דקר איש ביטחון ונורה

מחבל חדר מרצועת עזה בכוונה לבצע פיגוע באחד מיישובי חבל שלום בעוטף. רבש"צ היישוב אבשלום, שנשקו נלקח ממנו לפני כשנה, נאבק בו בידיים חשופות ונפצע באורח קל. רבש"צ אחר נטרל את המחבל

גבול ישראל-עזה, ארכיון (צילום: Fadi Fahd/Flash90)גבול ישראל-עזה, ארכיון (צילום: Fadi Fahd/Flash90)
אא

מחבל פלסטיני חדר אמש (ראשון) מרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום, והצליח להגיע ליישובי חבל שלום בעוטף. בחסדי שמיים, עירנותו של רבש"צ היישוב אבשלום, אנדריי דוסטוב, מנעה פיגוע גדול. המחבל, שהלך על כביש 2211 בין היישובים יתד ואבשלום, עורר את חשדו, והוא עצר אותו לבדיקה. המחבל הסתער עליו ודקר אותו בסכין. הרשב"צ, שברשותו לא היה נשק, נאבק בו בידיים חשופות. רשב"צ אחר שהגיע לזירה ירה במחבל ונטרל אותו.

בחיפוש בכליו של המחבל נמצאה סכין נוספת. הרבש"צ נפצע באורח קל בידו ובבטנו, ופונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. המחבל, שנפצע ברגלו, הועבר אף הוא לבית חולים. למקום הוזעקו כוחות משטרה רבים והחלו באיסוף ממצאים. בתום הערכת מצב שערך בזירה מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, הועברה החקירה לידי שירות הבטחון הכללי בשיתוף מחלק פח"ע בימ"ר נגב.

בתנועת רגבים אמרו, כי הרשב"צ נאלץ להיאבק במחבל בידיו שכן נשקו נלקח ממנו לפני כשנה בעקבות תלונת שווא שהגישו נגדו למח"ש עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג'. ערר שהגיש למשרד לביטחון הפנים יחד עם רבש"צ היישוב שדה ניצן, שגם נשקו נלקח במסגרת אותה תלונה, נדחה בשבוע שעבר בטענה של "חשש לשלום הציבור".

שני הרשב"צים, המשמשים כמתנדבי משטרה, עיכבו בשנה שעברה חשודים במהלך פעילות מבצעית. קצין משטרה שהגיע למקום הוציא לחשודים דוחות על תקלות בטיחות חמורות שהתגלו ברכב, וכן על הפרת סגר הקורונה.

כבר במהלך העיכוב, איימו החשודים על מתנדבי המשטרה שיתנקמו בהם, והגישו תלונה למח"ש בטענה כי שלפו נגדם נשק. בעקבות התלונה נשלל נשקם האישי של הרבש"צים. כאמור, ערר שהגישו על ההחלטה נדחה, על אף שהם ממשיכים לקחת חלק בפעילות משטרתית רצופה ונושאים נשק במסגרת ההתנדבות כמו גם בשירות מילואים אליו נקראו לאחרונה.

לאחר שהערר שלו נדחה, אמר דוסטוב: "אני כבר 11 חודשים בלי נשק. ביישוב שלי יגידו: 'אנדריי, איך אתה שומר עלינו בלי נשק?'. אני מלווה את הילדים בבוקר להסעות. אני מתבייש, אני בלי כלום. אני נוסע עם מקל באוטו בשביל מקרי חירום".

"הלילה מתברר כי רכז הביטחון המצטיין והגיבור איננו סכנה לשלום הציבור, אלא מגן שלום הציבור", אמר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אם המחבל לא היה נתקל בו, אלא בנשים או ילדים, הלילה הזה היה מסתיים חלילה במחיר דמים כבד. אני מקווה שהמשרד לביטחון הפנים יתעשת ויודיע על החזרת הנשק לרכזי הביטחון".

ניר שורמן, רבש"צ היישוב דקל שהיה במקום האירוע, ומכהן כיו"ר ארגון הרבש"צים מבית הסתדרות לאומית, אמר: "אין לי ספק שיכולנו חס ושלום לראות כאן פיגוע כמו הרצח המזוויע באיתמר. כל האינדיקציות מעידות שלכך הוא התכונן. העירנות של הרבש"צ הצילה פה חיים, ומנעה אירוע גדול מאוד".

"הרבש"צים הם קו ההגנה האחרון של התושבים", הוסיף שורמן. "נחישותם מקצוענותם ותגובתם המהירה לאירועים היא זו שעושה את ההבדל בין סיום אירוע מוצלח לבין משפחה שכולה ולחימה בעזה".

תגיות:עוטף עזהניסיון פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה