חדשות בארץ

ח"כ כהנא: "עת לאידיאולוגיה ועת להרגעה – לא תהיה דרך אחורה מממשלת השינוי"

בריאיון לגלי צה"ל, הבהיר חבר הכנסת מתן כהנא מימינה כי מפלגתו לא תחזור בה מהכוונה להקים ממשלה עם מפלגות השמאל: "זו החלטה סופית"

כהנא (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)כהנא (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת מתן כהנא מימינה, המיועד לכהן כשר הדתות בממשלת בנט-לפיד, התייחס היום (שני) לכוונת מפלגתו להקים ממשלה עם מפלגות השמאל ולביקורת נגדה על הפרת הבטחות לבוחריה.

"הפכנו כל אבן בניסיון להקים ממשלת ימין כדי לעמוד בהתחייבויות שלנו, אבל האמת היא שאין ממשלת ימין", אמר כהנא בריאיון לישי שנרב בגלי צה"ל. "או שהולכים לרצף של בחירות ולכאוס – או שמקימים עכשיו ממשלת אחדות לאומית. החלטנו להיות המבוגר האחראי, ואם המחיר הוא שאנחנו לא עומדים בכל ההבטחות שלנו – אז זה המחיר שנשלם. בין להתנצל על האמירות לבין ללכת ולהקים ממשלה – אנחנו מעדיפים להקים ממשלה, כי זה מה שמדינת ישראל צריכה".

"אני הולך להקים ממשלה שתחפש את המאחד והמשתף. יש עת לאידיאולוגיה, ויש עת להרגעה", הוסיף כהנא. "הגיע הזמן להוריד את הווליום. אני חושב שממשלת אחדות יכולה לעשות את זה".

בתשובה לשאלה האם תיתכן חזרה של ימינה למסלול של ממשלת ימין במידה וחברי כנסת מתקווה חדשה יחליטו להצטרף אליה, הבהיר כהנא: "זו החלטה סופית. אנחנו נחושים להקים את ממשלת האחדות הזו, כי זה מה שעם ישראל צריך עכשיו. לא תהיה דרך אחורה".

באשר להסתמכותה של הממשלה המיועדת על רע"מ, אמר כהנא: "לרע"מ יש אג'נדה שונה לחלוטין משלנו, ואין אף אחד שהדבר הזה עובר לו חלק בגרון. אבל אני כן רואה פה הזדמנות לשיתוף פעולה עם מפלגה שרוצה השתלבות אזרחית במדינת ישראל". בהתייחסו להתבטאויות שלו בעבר נגד הישענות על רע"מ, אמר: "מי שעשה את תהליך ההכשרה שלהם זה נתניהו, שכבר שנתיים פועל במחשכים להכניס אותם פנימה. מה שנתניהו עושה במחשכים – אנחנו יכולים לעשות באופן גלוי".

חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) הגיבה על דבריו של נציג ימינה: "'מה שנתניהו עשה במחשכים, אנחנו יכולים לעשות באופן גלוי' –  כך מצדיק מתן כהנא את הכנסת התנועה האסלאמית לתוך הממשלה. באמת? ימינה היא שמאלה לליכוד? אז למה בקלפי ברבבה אמרת למצביעים שזה לא משנה אם יצביעו ב' או ט', כי מדובר בשתי מפלגות-אחיות?".

תגיות:ימינהמתן כהנאבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה