חדשות בארץ

נתניהו נפרד מיוסי כהן: "אחד מראשי המוסד הטובים ביותר"

באירוע פרידה לראש המוסד היוצא, יוסי כהן, שיבח אותו ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נתתי בך אמון כשמיניתי אותך לראש המוסד, הערב אני יכול לומר בפה מלא – הצדקת את האמון הזה ב-100%". כהן: "הגענו להישגים משמעותיים אל מול כל האיומים, חדרנו ללב לבו של האויב האיראני"

נתניהו, יוסי כהן וראש המוסד הנכנס דוד ברנע (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו, יוסי כהן וראש המוסד הנכנס דוד ברנע (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(וידאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: בן פרץ, לע"מ)

אירוע פרידה נערך אמש (שני) לראש המוסד היוצא, יוסי כהן, המסיים את תפקידו. באירוע השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, שרים, ראשי ארגוני הביטחון בעבר ובהווה, בכירים נוספים ומפקדי המוסד, וכן מזכיר המדינה האמריקני לשעבר מייק פומפאו. 

בנאומו בטקס, שיבח נתניהו את כהן: "יוסי, הרגע המיוחד הזה חותם את התפקיד שלך עתיר ההישגים וההצלחות כראש המוסד. הוא חובק למעלה מ-40 שנים של שירות מסור למען ביטחון ישראל. נתתי בך אמון לפני חמש שנים וחצי כשמיניתי אותך לראש המוסד. הערב אני יכול לומר בפה מלא – הצדקת את האמון הזה ב-100%. היית אחד מראשי המוסד הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל. אז הערב אני אומר לך תודה, ומדינת ישראל אומרת לך תודה על כל הפעולות החשובות והנועזות שהמוסד עשה בהובלתך".

"כשנכנסת לתפקיד, יוסי, אמרתי לך שאני משוכנע שתוכל להצעיד את המוסד קדימה. שתגביה עוד יותר את רף המצוינות ואת איכות הפעולה. אתה ואנשי המוסד עמדתם במשימה, בגדול. הוכחתם שאפשר לקחת חוד חנית שכבר היה מושחז ולהשחיז אותו עוד יותר. הברירה תמיד חדה: להיות מובל או להיות מוביל. לשבת בחיבוק ידיים מול הנחשולים הגבוהים שהמציאות תמיד מציבה, או לעצב את המציאות".

"בעניין אחד אתגרתי אתכם ואותך במיוחד – כל הזמן ליזום ולאחוז את השור בקרניו. שור נגח, שור מועד, שור ושמו איראן. אמרתי לך, יוסי, שהמשימה העליונה שלך היא לבלום ולעכב בכל דרך את הדהירה של איראן לפצצה גרעינית. אני דחפתי מצידי ואתה דחפת מצדך. אינני רוצה ואינני יכול לפרט כאן את כל מה שאנחנו עושים כדי להילחם במשטר האייתוללות שמאיים להשמיד אותנו. מוטב גם בערב הזה, שרוב הדברים הללו בממלכת הצללים יישארו בצל".

"התרענו מעל כל במה שמכיוון ואיראן מחזיקה באידאולוגיה קיצונית מאין כמותה, הנשק הזה יסכן לא רק אותנו – הוא יסכן את העולם כולו", הוסיף נתניהו. "לכן עלינו, וקודם כל עליכם במוסד, מוטלת האחריות להמשיך ולפעול כל הזמן לסיכול תוכנית הגרעין האיראנית".

ראש הממשלה ציין בדבריו את תרומתו של המוסד בראשות כהן לכינון הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב: "אנחנו יודעים להשיב מלחמה לאויבינו, כפי שעשינו לאחרונה במבצע 'שומר החומות', ובמקביל אנחנו מנצלים הזדמנויות להשיג שלום ונורמליזציה עם מדינות ערב – שלום תמורת שלום ושלום מתוך העוצמה הרבה שבין השאר מקופלת כאן תחת האוהל הזה. יוסי, גם בתחום זה, לך ולמוסד יש זכויות חשובות. סייעתם למדינת ישראל לפלס דרך לארמונותיהם, אני יכול להגיד גם לליבותיהם של שליטי האזור. הרבה לפני טקס החתימה המרגש בוושינגטון על הסכמי אברהם, ואגב גם לאחריו".

באשר לפעילותו של המוסד במהלך משבר הקורונה, אמר נתניהו לכהן: "אתה פעלת להביא מכונות הנשמה וציוד רפואי חיוני אחר לחולים במגפה. אלה היו ימים קשים מאוד. הייתה תחרות בינלאומית עזה על ציוד מציל חיים והצלחנו, ישראל הקטנה, בתחרות הזאת. הערב הזה הוא לא רק פרידה ממך, יוסי, אלא הערב הזה הוא גם פרידה ממגבלות הקורונה – ישראל יוצאת ראשונה מהקורונה, ברוך השם. אם כי זה אף פעם לא נגמר, ולכן תכינו את הזרועות ואת השרוולים לחיסוני הבוסטר. אל דאגה, יהיו מספיק לכולם".

בנאומו באירוע, אמר כהן: "על תקופתי כראש המוסד אני מתבונן בגאווה וענווה. יחד, הגענו להישגים משמעותיים אל מול כל האיומים האלה. חדרנו ללב לבו של האויב האיראני. פעלנו בהתמדה לאיסוף ולחשיפת סודותיו האפלים, וערערנו את ביטחונו העצמי ואת יהירותו. הבאנו את ארכיון הגרעין האיראני וחשפנו לעולם כולו את תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית, את הכוונה, את שימור היכולות בתחום הגרעין הצבאי ואת ההונאה והשקר של איראן, שניסתה להתל בעולם כולו לאורך השנים".

ראש המוסד הנכנס, דוד ברנע, בירך את כהן: "אתה משאיר אחריך מוסד חזק בעל תחושת מסוגלות אדירה, מוסד עם תשתיות ויסודות איתנים מהם נמשיך ונצמח. בשם כל עובדי המוסד, אני מודה לך, יוסי, על 38 שנים של עשייה כל כך מרשימה, כל כך ערכית וכל כך חשובה לביטחון המדינה".

כהן מסיים היום למעלה מ-40 שנים במערכת הביטחון. את שירותו במוסד החל בשנת 1989, בהיותו בן 22. בתחילת דרכו הוא שירת כקצין איסוף באגף המבצעי לגיוס סוכנים. בשנת 2006 הוא מונה לראש האגף לגיוס סוכנים, ובשנת 2016 מינה אותו ראש הממשלה נתניהו לעמוד בראש המוסד. בהודעת הפרידה שהוציאה לשכת ראש הממשלה צוין, כי כהן "הוביל את הארגון, תוך דבקות במשימה, יצירתיות וחשיבה נועזת, להצלחות מבצעיות ומודיעיניות יוצאות דופן. המוסד, בראשותו של כהן, חתום על מבצעים רבים, אמיצים ופורצי דרך, שהצלחתם תרמה רבות לביצור ביטחונה של מדינת ישראל".

תגיות:יוסי כהןהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה