חדשות בארץ

הליכוד לנשיא: בנט לא יכול לכהן ראשון כראש ממשלה

בליכוד פנו ליועצות המשפטיות של בית הנשיא ושל הכנסת בדרישה, לפיה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להבהיר בהודעתו לנשיא את הרכב הסיעות השותפות בממשלה, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם כן מי יכהן כראש הממשלה החלופי. עוד נטען, כי ללפיד, שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה, אין סמכות להעביר את התפקיד ליו"ר ימינה נפתלי בנט

בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

על אף המחלוקות שנותרו בין המפלגות בגוש להחלפת נתניהו, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עושה מאמצים להודיע היום לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה. במקביל, ממשיכים בליכוד בניסיונות למנוע את הקמת ממשלת הרוטציה של לפיד עם יו"ר ימינה נפתלי בנט.

בליכוד פנו הבוקר (שלישי) ליועצות המשפטיות של בית הנשיא ושל הכנסת, עורכות הדין אודית קורינאלדי-סירקיס ושגית אפיק, בדרישה לפיה "לפיד יקיים את אותם התנאים להקמת הממשלה, שנדרשו בזמנו מראש הממשלה נתניהו". במכתב, שנשלח על ידי עורך הדין מיכאל ראבילו, נטען כי מלשון חוק יסוד הממשלה עולה ש"אין מקום להסתפק בהודעה סתמית, לפיה מלאכת הרכבת הממשלה עלתה בידי מרכיב הממשלה, אלא יש מקום להבהיר איזו ממשלה עלה בידי חבר הכנסת להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי".

"למותר לציין", הוסיף ראבילו, "שעו"ד קורינאלדי עצמה הודיעה, הן לאחר הבחירות לכנסת ה-21 והן לאחר הבחירות לכנסת ה-24, כי חבר הכנסת בנימין נתניהו לא יוכל להסתפק בהצהרה סתמית שעלה בידו להרכיב ממשלה וכי יש לפרט את פרטי הרכבת הממשלה. בטוחני, שאותו דין שחל בזמנו על ראש הממשלה נתניהו חל אף על חבר הכנסת לפיד, ולכן אבקשכן להנחות את חבר הכנסת יאיר לפיד לנהוג בהתאם לקבוע בחוק יסוד הממשלה".

עוד נטען במכתב, כי על פי לשון החוק רק לפיד, עליו הוטל המנדט להרכבת הממשלה, יכול לכהן ראשון כראש הממשלה, ואין לו סמכות להעביר את התפקיד לבנט.

בליכוד טענו, כי "היה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו, אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00".

במענה לפנייתו של ראבילו, כתבה היועצת המשפטית של בית הנשיא כי היא מקבלת את הטענה לפיה "על חבר הכנסת, שמודיע לנשיא כי עלה בידו להרכיב ממשלה, להבהיר את הרכב הסיעות השותפות לממשלה, האם מדובר בממשלת חילופים, ומי יכהן כראש הממשלה החלופי (במידה ומדובר בממשלת חילופים)". עם זאת, קורינלדי-סירקיס דחתה את הטענה, לפיה לפיד חייב לכהן ראשון כראש ממשלה. לדבריה, מלשון החוק ותכליתו עולה כי חבר הכנסת שהוטל עליו להרכיב ממשלה יכול לכהן כראש הממשלה החלופי בתקופה הראשונה שלפני מועד החילופים.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטהליכודבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה