חדשות בריאות

הבוקר: מרבית הגבלות הקורונה בוטלו

בעקבות הירידה המתמשכת בנתוני התחלואה, בוטלו התו הירוק והתו הסגול. החובה לעטות מסכות במרחבים סגורים נותרה עדיין בתוקף. כל הפרטים

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

מרבית הגבלות הקורונה, שהוטלו על ידי משרד הבריאות לאחר פרוץ המגפה בישראל, הוסרו הבוקר (שני), וזאת בעקבות נתוני התחלואה הנמוכים והמשך מגמת הירידה בממדי התחלואה.

על פי המלצות משרד הבריאות, בוטלו התו הירוק והתו הסגול. ביטול התו הירוק מאפשר כניסה ללא הגבלות לכלל המקומות ולכל הסקטורים. החל מהיום, לא תידרש יותר הצגת תו ירוק או הצגת בדיקת קורונה שלילית בתוקף. הכניסה תתאפשר לכל אחד, לרבות ילדים ומבוגרים שאינם מחוסנים, בכל המקומות שפעלו עד כה תחת התו הירוק, כגון בתי מלון, מסעדות, אולמות וגני אירועים.

משמעותו של ביטול התו הסגול היא, כי לא יחולו מגבלות על התקהלויות. כלל המקומות יכולים לפעול כבשגרה, ללא הגבלת כמויות קהל, הגשת מזון ותנאים מיוחדים אחרים שנקבעו להפעלת המקום. ההקלות יחולו גם על מקומות עבודה ותחבורה ציבורית.

 

מהן ההגבלות שנותרו בתוקף?

במשרד הבריאות ציינו, כי ביטול התו הירוק והסגול אינו מסמן את סיום מגפת הקורונה, וכי ישנן עדיין הגבלות שנדרשות כדי לצמצם את האפשרות להתפרצות מחודשת.

ההגבלות שנותרו בתוקף כוללות:

* חובת עטיית מסכה במרחבים סגורים.

* חובת בידוד לכל מי שלא התחסן או החלים ובא במגע עם חולה קורונה מאומת.

* חובת בידוד לחוזרים ממדינות בסיכון גבוה, על פי הרשימה שמתעדכנת מעת לעת על ידי משרד הבריאות.

* חובת בדיקה לכל הנכנסים לישראל, לרבות מחוסנים ומחלימים. החל מהיום, בדיקה זו הינה בתשלום.

* חובת בדיקת קורונה 72 שעות לכל היותר לפני כניסה לישראל.

עוד הדגישו במשרד הבריאות, כי "בעוד שמצב התחלואה בישראל הוא טוב מאוד, בעולם הקורונה עדיין נוכחת בשיעורים גבוהים. מדינות רבות עדיין מתמודדות עם רמות תחלואה גבוהות, וכן קיים כל העת סיכון להתפשטות של וריאנטים חדשים שיכולים להיות בעלי עמידות גבוהה יותר לחיסונים. לכן, לצד הפתיחה הרחבה של המשק והחזרה לשגרת חיים כמעט מלאה בתוך ישראל, קיימת חשיבות עליונה לשמירה הדוקה וקפדנית על ההגבלות שקשורות בכניסה והיציאה מהארץ".

קבינט הקורונה אישר אמש את הצעת משרד הבריאות להאריך עד ל-29 ביוני את החובה לביצוע בדיקת קורונה 72 שעות לפני הכניסה לישראל, וכן בדיקה נוספת מיד לאחר הכניסה לישראל בתחנת הגבול.

במקביל, אישרה הממשלה את הצעת המשרד להקלות במגבלות התעופה. במסגרת ההחלטה, בוטלה החובה לשמור על מרחק של שני מטרים בשדה תעופה, וכן החובה של הנוסעים היוצאים למלא הצהרת בריאות טרם היציאה מישראל. מפעיל שדה התעופה לא יוכל לחייב את הנוסעים היוצאים מישראל בעטיית תג מזהה לפיו כניסתם לטרמינל הותרה. בנוסף, הובהר כי לא נדרש עוד להחליף מסכה במהלך הטיסה, וכי לא נדרש לצמצם שירות בטיסה, למעט שירות שצריכתו דורשת הסרת המסכה. התקנות יהיו בתוקף עד ה-14 ביוני.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 15 מאומתים חדשים. למעלה מ-29,000 בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 0.1%. נכון להבוקר, בישראל 340 חולים פעילים, 93 מתוכם מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 48 חולים מוגדר קשה, ו-36 מחוברים למכונות הנשמה. אתמול נפטר חולה אחד כתוצאה מסיבוכי הנגיף. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה עומד על 6,412.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהתו ירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה