חדשות בעולם

סערה בלונדון: בית המשפט קבע לנתק פעוטה יהודייה ממכשיר ההנשמה

סערה בבריטניה בעקבות צו של בית המשפט העליון לענייני משפחה, שבהחלטה דרמטית קבע כי יש לנתק פעוטה יהודייה בת שנתיים וחצי ממכשיר הנשמה

אא

סערה בבריטניה בעקבות צו של בית המשפט העליון לענייני משפחה, שבהחלטה דרמטית קבע כי יש לנתק פעוטה יהודייה בת שנתיים וחצי ממכשיר הנשמה. 

הפעוטה - אלטע פיקסלר שמה, היא בת למשפחה חרדית המשתייכת לקהילת בעלזא, שסובלת מנזק בלתי הפיך במוחה, בעקבות לידה שהסתבכה.

הוריה, אברהם וחיה פיקסלר, ציפו לילד במשך שמונה שנות המתנה, וכעת מתנגדים לצעד שנוגד את ערכי היהדות.

הסאגה בבית המשפט החלה כבר לפני חצי שנה, כאשר רופאיה של אלטע, המוחזקת במחלקת הילדים באחד מבתי החולים בלונדון, הציעו להפסיק את הטיפול הרפואי שמציל את חייה. המאבק בין כתלי בית המשפט נמשך עד לשבוע שעבר, אז החליט השופט כי יש לנתק את אלטע ממכונת ההנשמה. "לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשיך את הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים", ציין השופט בפסק דינו וקבע כי הוא "מקבל את ההחלטה הזו בעצב עצום".

בני הזוג פיקסלר טוענים כי הם קיבלו המלצות רבות מרופאים נוספים שאומרים כי אלטע יכולה להשתחרר לביתה ולקבל שם עזרה סיעודית הכוללת בלון חמצן, ולמרות שגם רופאים שטיפלו באלטע מצודדים בדעה זו - בית החולים דחה אותה מכל וכל, והעביר את אלטע מהפגייה שבה אושפזה מאז שנולדה, למחלקת ילדים רגילה. "לא התבצע שום תיאום בין הרופאים שמטפלים בה לבין מחלקת הילדים", מספרים בני משפחתה בראיון בלעדי לחדשות 12. "בשל ההחלטה הזו, אלטע חוברה שוב למכשיר הנשמה, אחרי שכבר נגמלה ממנו. היא הועברה לטיפול נמרץ ומאז מחוברת למכשיר הנשמה".

כעת כאמור מבקש בית החולים לנתק אותה ממכשיר ההנשמה, ובכך להביא לסיום חייה, ומקבל גיבוי מבית המשפט. לטענת בני המשפחה, ההורים ניסו לטעון כי הם אזרחי ישראל ומבקשים כעת להביא את אלטע לטיפול בישראל, אך גם בקשתם זו נדחתה ונפלה על אוזניים ערלות. גם הטיעון שצעד זה נוגד את הדת היהודית ואת האמונה שלהם - נדחה על ידי השופט, בתואנה כי הילדה הקטנה "לא מבינה מהי יהדות ודת ואין להתחשב בטיעון זה, כי אי אפשר להוכיח שבבגרותה, אלטע תתנהג כיהודייה".

השופט גם אמר כי היות ואלטע נולדה באנגליה, העובדה שהיא אזרחית ישראלית לא 'מצילה' אותה מהחוק הבריטי שאומר שבמקרים כגון אלו, יש לבצע המתת חסד עם המטופלים. “במשך שנה שלמה היינו בבית החולים עם הרופאים ואף אחד מהם לא אמר שהיא סובלת", אומר אביה אברהם.  "אני חושב שבתור אבא יש לי זכות לקחת אותה הביתה לישראל, ולהשאיר אותה בחיים. אנחנו הורים ואנחנו אוהבים את הבת שלנו. ילד זה לא משהו שאנחנו בוחרים אלא מקבלים ואוהבים אותו כמו שהוא”.

כעת מצפה אברהם מישראל לתמוך בו, להרים את הקול ולהגיד לבריטניה 'תחזירי לנו את האזרחית שלנו', כי מה החוק שלך הוא פשוט גזר דין מוות. "לכל אחד מעם ישראל זה אמור להפריע, ואני מתחנן באמת מכל הלב, תעזרו לנו להציל את הבת שלנו. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים. כל אחד שיכול לעזור, אמור לעזור".

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי אם “בני המשפחה יפנו למשרד החוץ, נבחן אם וכיצד נוכל לסייע על בסיס הומניטרי”.

כעת נבדקת האפשרות לערעור על החלטת בית המשפט הבריטי, ותשובת השופט אודות הערעור תינתן ב"ה בשמיני לחודש. 

תגיות:בריטניההחייאהמכונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה