חדשות בארץ

הרשימה המשותפת הצטרפה לדרישה להחליף את יו"ר הכנסת

ששת חברי סיעת הרשימה המשותפת הודיעו על תמיכתם בדרישת גוש מתנגדי נתניהו לקיים ביום שני הקרוב הצבעה על החלפת יו"ר הכנסת יריב לוין. יו"ר ימינה נפתלי בנט נפגש שוב עם חבר הכנסת ניר אורבך, שמסר לאחר מכן: "אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין"

אחמד טיבי ואיימן עודה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אחמד טיבי ואיימן עודה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרשימה המשותפת הצטרפה היום (חמישי) לדרישה של גוש מתנגדי נתניהו להחליף את יו"ר הכנסת יריב לוין. יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, אחמד טיבי, פנה במכתב ללוין בו דרש בשם ששת חברי סיעתו להעלות ביום שני הקרוב לסדר היום את ההצבעה לבחירת יו"ר חדש.

בכך עלה ל-66 מספר התומכים בהחלפתו של לוין. כזכור, הבוקר הגישה יש עתיד למזכירות הכנסת דרישה להצביע בישיבה הקרובה על בחירתו של חבר הכנסת מיקי ליו"ר הכנסת. לדרישה צורפו 61 חתימות של חברי גוש מתנגדי נתניהו, כולל רע"מ. כעבור כשעה ביקש חבר הכנסת ניר אורבך מימינה למשוך את חתימתו. מהלך החלפת היו"ר נועד לזרז את כינוס המליאה לצורך הצבעה על אישור הממשלה החדשה.

מכתבו של טיבי ללוין פורסם על ידי הליכוד, שתקף בחריפות את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט: "הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט, ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו"ר הכנסת מהימין. מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף  פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

"עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו 'עלה בידי', ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה", הוסיפו בליכוד. "גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי תקווה חדשה וחברי ימינה – התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת. עימדו בהתחייבות שלכם, ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת – יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם".

בתוך כך, יו"ר ימינה נפגש בצהריים עם חבר מפלגתו, ניר אורבך. אמש דווח, כי אורבך שוקל להצטרף לעמיחי שיקלי ולהתנגד לממשלה המסתמנת. ללא תמיכתו, הקואליציה החדשה תמנה 60 חברים בלבד, ותיאלץ להישען על אצבעותיהם של חברים ברשימה המשותפת – מהלך שלא בטוח שכל חברי ימינה ותקווה חדשה יסכימו לו.

בימינה מפעילים לחץ על אורבך להתפטר כדי לאפשר את כניסתה לכנסת של שירלי פינטו התומכת בהקמת הממשלה. בנט כבר נפגש עמו בעניין במהלך הלילה. בתום פגישתם השנייה, שהתקיימה בביתו של בנט ברעננה, כתב אורבך בטוויטר: "נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות. הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל, אעשה הכל כדי שזה יצליח. אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין".

תגיות:נפתלי בנטהרשימה המשותפתיריב לויןבחירות 2021ניר אורבך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה