מעניין

אחרי שנכשלה בבי"ס: אוטיסטית בת 11 שברה שיא עולמי במתמטיקה

סאנה הירמת' בת ה-11, שאובחנה עם אוטיזם בגיל שנתיים, הצליחה לשבור שיא גינס במתמטיקה. סאנה נולדה עם כישרון ייחודי למספרים, שכמעט התפספס לאחר שנכשלה במקצוע בבית הספר בשל בעיות מוטוריות

בתמונה הקטנה: סאנהבתמונה הקטנה: סאנה
אא

סאנה הירמת' בת ה-11, המאובחנת על הרצף האוטיסטי, הצליחה לשבור שיא גינס עולמי במתמטיקה לאחר שפתרה בעיית כפל בת 12 ספרות, ללא מחשבון, נייר או עט.

סאנה אובחנה עם אוטיזם בגיל שנתיים וגילתה מהר מאוד שיש לה כישרון יוצא דופן למספרים. אמה מספרת שכאשר הציגו בפניה את רעיון הכפל בפעם הראשונה – היא מיד הצליחה לפתור את התרגילים.

עם זאת, המצב לא תמיד היה כך. בשל בעיות מוטוריות, סאנה אפילו לא הייתה מסוגלת להחזיק עיפרון, והכישרון העצום שלה כמעט התפספס. אביה מספרת שלפני שבתו החלה ללמוד בצורה אקסטרנית, היא נכשלה במתמטיקה בבית הספר. "במבחן המתמטיקה נתנו לה עיפרון ונייר ואמרו לה לכתוב את המספרים, אך היא לא הצליחה בגלל בעיה מוטורית". לאחר בדיקה ומעקב של קצב הלמידה של סאנה, הוריה הבינו שיש לבתם כישרון גדול יותר ממה שחשבו.

רופא הילדים של סאנה התרשם מהמיומנות שלה ובישר להוריה שהיא אכן התברכה במתנה – כישרון מיוחד למספרים, והמליץ להם לבדוק אם היא יכולה לשבור שיא גינס. סאנה בת ה-11 ניגשה למבחן והצליחה להשלים תרגיל כפל בעל 12 ספרות בתוך עשר דקות בלבד. על מנת לוודא שהמבחן נעשה בהגינות, סאנה לא הורשתה להיות בחדר בזמן בחירת המספרים והיא הובאה למקום כשעיניה מכוסות.  

תגיות:שיא גינסאוטיזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה