חדשות בארץ

ראשי "גוש השינוי" התכנסו לישיבה משותפת ראשונה

ראשי המפלגות העתידות להרכיב את הממשלה הבאה התכנסו לישיבה משותפת ראשונה. ברקע ההמתנה להחלטתו של חבר הכנסת ניר אורבך האם לתמוך בממשלה או להתנגד לה, ימסור יו"ר ימינה נפתלי בנט הצהרה לתקשורת בשעה 20:00

בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בנט ולפיד (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

ראשי שמונה המפלגות השותפות בגוש מתנגדי נתניהו, ועתידות להרכיב את הממשלה הבאה, התכנסו אחר הצהריים (ראשון) לפגישה משותפת ראשונה, שהתקיימה במלון דן בתל אביב. לאחר הפגישה נמסר בהודעה מטעם המפלגות, כי "ראשי מפלגות ממשלת האחדות העתידית התכנסו היום לפגישת עבודה ראשונה. בפגישה שוחחו על הצורך להשביע ממשלה כבר ביום רביעי הקרוב, על מנת לאפשר למדינה להתקדם. ראשי המפלגות הדגישו את מקומם של המנהיגים בהרגעת הרוחות, והביעו דאגה מהאווירה בהפגנות וברשתות החברתיות".

פגישת ראשי המפלגות (צילום: רענן כהן)פגישת ראשי המפלגות (צילום: רענן כהן)

יו"ר ימינה נפתלי בנט יישא בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת, בה הוא צפוי להתייחס למועד השבעתה של הממשלה. בשעות הבוקר התכנסו חברי סיעת ימינה בביתו ברעננה, וזאת בצל ההמתנה להודעתו של חבר הכנסת ניר אורבך האם בכוונתו לתמוך בממשלה, להתנגד או להתפטר מהכנסת.

מוקדם יותר היום, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהוהצהרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, במהלכה תקף את ממשלת הרוטציה המתגבשת של בנט עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה בתולדות המדינה, לדעתי בתולדות הדמוקרטיות. לכן אנשים מרגישים בצדק מרומים, ומגיבים לזה. אי אפשר לסתום להם את הפיות. אסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת. אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, כשהמחנה הלאומי מתנגד בכל תוקף לממשלת שמאל מסוכנת – זו זכותו וחובתו להביע מחאה בכל דרך חוקית ודמוקרטית".

"הנה העובדות שמנסים להסתיר וגם לעוות", המשיך נתניהו. "אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים, עשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד, מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב. מעולם לא הסכמנו להקים איתו ממשלה – לא בתמיכה ולא בהימנעות. מעולם לא הסכמנו לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת".

"כשאנחנו מדברים על ממשלת שמאל מסוכנת, אנחנו מדברים על ממשלה שתאבד את הנגב, ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון, לצערי גם בירושלים. הגיעה אליי בקשה כזו. אני יודע כמה דחפנו ודחינו מול הלחצים, עשינו זאת בעוצמה והכפלנו את האוכלוסייה ביהודה ושומרון. הם לא יעשו זאת. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים להקפאה ובסופו של דבר גם לעקירה. היא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים, ועל ידי כך גם להעלות מחדש את הנושא של חלוקת ירושלים".

"זו ממשלה שלא תוכל לעמוד נגד חזרת ארצות הברית הברית להסכם הגרעין המסוכן עם איראן, שיאפשר לה לפתח ארסנל של פצצות גרעין שיאיימו על עצם הקיום שלנו. לאחר שההסכם הזה ייחתם, הקבינט עם מרב מיכאלי, ניצן הורוביץ, יאיר לפיד ואחרים לא יאשר אף פעולה נועזת מעבר לקווי האויב, בתוך איראן. ממשלה עם השמאל הקיצוני שתלויה בתומכי טרור לא תוכל גם לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה. ממשלה כזו ספק אם תילחם גם נגד החלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה"ל ומפקדיו".

"ההונאה היא לא רק הונאה כאן בכנסת, ההונאה היא הונאה כלפי הציבור", הצהיר נתניהו. "ימינה ותקווה חדשה הן מפלגות שמדברות ימין ועושות שמאל, והוליכו שולל את המצביעים שלהן. אל תחששו לומר את האמת: מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל, ומי שמצביע בעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין במפלגות הללו שהם אולי באמת ימין. אני קורא להם ברגע הזה – להתייצב ולהצביע לפי מצפונם נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדי. אני קורא לכם לעשות את הדבר הנכון ולהצביע נגד ממשלת השמאל".

"אנחנו, חבריי ואני בסיעת הליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת. ואם חלילה תוקם – אנחנו נפיל אותה מהר מאוד", חתם נתניהו את דבריו.

תגיות:יאיר לפידנפתלי בנטימינהבחירות 2021

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה