חדשות בארץ

המשטרה לא אישרה את מצעד הדגלים: "כניעה מבישה לטרור"

מארגני מצעד הדגלים קיבלו הודעה מהמשטרה על ביטולו של המצעד, שתוכנן להיערך ביום חמישי הקרוב. יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות: "כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס"

ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:55)

המשטרה החליטה היום (שני) כי מצעד הדגלים, שאמור היה להיערך ביום חמישי הקרוב בירושלים ולעבור בשער שכם וברובע המוסלמי, אינו מאושר. ההודעה על כך נמסרה למארגני המצעד. מדובר בהמלצה משטרתית, שכפופה לאישור הדרג המדיני.

מנכ"ל הציונות הדתית, יהודה ולד, ממארגני מצעד הדגלים, מסר: "קיבלנו הודעה מהמשטרה על ביטול צעדת הדגלים. ‏מתברר שממבצע 'שומר החומות' מי שיצא מורתע זו מדינת ישראל, שנכנעת לאיומי המחבלים ולא מאפשרת צעדה של דגלי ישראל בבירת מדינת ישראל. ‏אנחנו לא ניכנע, ונמשיך לפעול לחיזוק ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל בכל מרחבי ארצנו ובכל רחובות ירושלים".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הגיב בחריפות: "מפכ"ל המשטרה לא מסוגל להגן על צועדים ברחובות ירושלים עם דגלי ישראל ולא מסוגל להגן על תושבי לוד, רמלה ועכו היהודיים. עכשיו הוא גם הופך את יחיא סינוואר למי שמנהל את ירושלים. זו כניעה מבישה לטרור ולאיומי החמאס".

"עם ישראל חי וראוי למנהיגות אחרת, חזקה ונחושה יותר. הוא ימשיך לצעוד בגאון ברחובות ירושלים כולה ולהתיישב בכל מקום בה", הוסיף סמוטריץ'.

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, תקף בחריפות את המפכ"ל, רב-ניצב יעקב שבתאי: "מפכ"ל המשטרה נכנע לחמאס ומקפל את הדגל. אני מתכוון לצעוד ביום חמישי את המסלול המלא".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", הגיב: "צר לנו על החלטת המשטרה, שלא מאפשרת צעדה עם דגלי ישראל בבירת המדינה. זו טעות חמורה מצד המשטרה, אשר פוגעת בדמוקרטיה ונכנעת לטרור. מדינת ישראל חייבת לעצור את הדעיכה המסוכנת שהיא חווה בכל החזיתות. צה"ל מצמצם אימוני ניווטים בנגב, ביפו אסור לחיילים להסתובב במדים, לתושבים יהודים בערים מעורבות קוראים מתנחלים, ובבירת ישראל ארגוני טרור לא מרשים לצועדים להניף דגלי ישראל. אם לא נתעורר ומהר – לילדינו לא תהיה מדינה".

מהמשטרה נמסר, כי "בהמשך לפרסומים שגויים בנוגע למצעד הדגלים ברצוננו להבהיר: אמש בסיום הערכת מצב ובפגישה שנערכה הבוקר, שוחחו נציגי משטרת ישראל עם המארגנים, והודיעו להם כי מועד ומתווה הצעדה יתואמו בין הגורמים. ולאחר שאלו יסוכמו בין הצדדים, משטרת ישראל תעביר את המלצתה לדרג המדיני בהתאם. כפי שהובהר כבר אמש, במתווה הנוכחי ובתאריך שהוצג, האירוע אינו מאושר. במידה ויוחלט על ידי המארגנים לשנות את המתווה ו/או מועד הצעדה, הנושא ייבחן כמקובל".

תגיות:ירושליםאיתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'מצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה