חדשות בארץ

נתניהו וגנץ סיכמו: מצעד הדגלים יידחה ליום שלישי הבא

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את הצעת הפשרה של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ, לפיה מצעד הדגלים בירושלים יידחה ליום שלישי הבא ויתקיים במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגנים

ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט הערב (שלישי), כי מצעד הדגלים יתקיים ביום שלישי הבא, במתווה שיסוכם בין המשטרה למארגני המצעד.

בתום ישיבת הקבינט נמסר, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ראה חשיבות בהגעה להסכמה רחבה על קיום המצעד ועל כן עשה הפסקה בישיבת הקבינט ופנה לשר הביטחון בני גנץ כדי להגיע להסכמה. ראש הממשלה ושר הביטחון הביאו לאישור הקבינט את ההחלטה".

כזכור, המצעד תוכנן להיערך מחרתיים ולעבור בשער שכם וברובע המוסלמי בירושלים. אלא שאתמול הודיעה המשטרה למארגניו, כי אינה מאשרת את קיומו במתווה ובעיתוי שנקבע. ההחלטה גררה ביקורת חריפה בימין, וחברי כנסת ושרים קראו לדרג המדיני להפוך אותה ולקיים את המצעד.

במהלך הדיון בקבינט הבהיר נתניהו, כי יש לערוך את המצעד כדי שלא לספק תמונת ניצחון לחמאס. מנגד, טען גנץ כי קיומו של המצעד בעיתוי הנוכחי עלול להוביל להתלקחות ביטחונית. הגורמים הביטחוניים שהשתתפו בישיבה גיבו את עמדתו, וטענו כי מעבר של הצועדים ברובע המוסלמי עלול לגרום להסלמה. החלטת הפשרה נועדה, בין היתר, לתת מרווח זמן למשטרה כדי להכין את כוחותיה למשימת אבטחת המצעד. בפועל, היא גם מעבירה את האחריות לממשלת בנט-לפיד, שתיכנס לתפקידה ביום ראשון הקרוב.

תגיות:בני גנץירושליםהקבינט המדיני ביטחונימצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה