חדשות בארץ

דיון סוער בוועדה המסדרת, הממשלה תושבע ביום ראשון

בתום דיון סוער בוועדה המסדרת נקבע, כי ישיבת ההשבעה של הממשלה החדשה תיערך ביום ראשון בשעה 16:00. חברי הכנסת מהליכוד, ש"ס והציונות הדתית תקפו בחריפות את הממשלה המיועדת. חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן: "בנט וסער צמד אופורטוניסטים"

הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)הכנסת (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

הוועדה המסדרת בראשות חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד) אישרה הבוקר (שלישי) את בקשת יו"ר הכנסת יריב לוין, וקבעה כי ישיבת מליאת הכנסת לבחירת יו"ר כנסת וכינון ממשלה תיערך ביום ראשון הקרוב בשעה 16:00.

בתום דיון סוער, נקבע כי הישיבה תיפתח בהצגת זהות ראש הממשלה וזהות ראש הממשלה החליפי, קווי היסוד של ממשלת החילופים, הרכבה, חלוקת התפקידים בין השרים, מועד החילופים, זהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה וזהות השרים בעלי הזיקה לראש הממשלה החליפי.

בהתאם לתקנון הכנסת, הדיון על כינון הממשלה הוא דיון סיעתי, ועל כן נקבעה מסגרת זמן של תשע דקות לכל סיעה. הוועדה אישרה את הצעתה של אלהרר, וקבעה מסגרת זמן של 15 דקות דיבור לראש הממשלה החליפי וליו"ר האופוזיציה. נאומו של ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, יהיה ללא הגבלת זמן. ההצעה אושרה בתמיכת 17 חברי כנסת, ללא מתנגדים.

בתום הדיון יתקיימו ההצבעות על בחירת יושב ראש הכנסת, כינון הממשלה, ולאחר מכן יתקיימו הצהרות האמונים של ראש הממשלה, ראש הממשלה החליפי והשרים.

במהלך הישיבה תקפו נציגי הליכוד, ש"ס והציונות הדתית בחריפות את הממשלה המיועדת. חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד אמרה: "הממשלה הזו מתהווה בעזרת תמיכה עצומה של פרקליטות, שהמהלך עוקף הדמוקרטיה שעשתה נבחן כרגע בבית המשפט. אני לא מדברת על ביבי האדם הפרטי, אני מדברת על ראש ממשלה שנבחר באופן דמוקרטי. כל יום הביזיון של הפרקליטות מתברר, ואתם שותקים כי אתם יודעים שמה שעשו לו יכול לקרות גם לכם".

"במקום להראות מנהיגות, איזה שהוא סממן של סולידריות, שלא נותנים למערכת אכיפת החוק להפליל, עם שוט מרחף, אף פוליטיקאי, בוודאי לא ראש ממשלה – אתם שותקים, וזה בזוי. ראש הממשלה החליפי שלכם, יאיר לפיד, שותק. אתם משתמשים בזה, אין בזה יושרה".

דיסטל אטבריאן הוסיפה כי הממשלה החדשה מוקמת "בחסות תקשורת, שבמשך 12 שנה הקפידה להראות כל הזמן מה רע, צמצמה והעלימה מה שהיה טוב בממשלה ובנתניהו – והיה המון טוב. אלה השחקנים שלכם. אנו משחקים לבד במגרש. לכם יש פרקליטות, תקשורת וצמד אופורטוניסטים בשם סער ובנט שכמו טפילים על אורגניזם מעלו באמון הציבור ולקחו קולות מהימין לשמאל. הניצחון שלכם עלוב, קלוש ולא אמיתי".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "אנחנו בדיון מבזה. הממשלה שאתם הולכים להקים הולכת לקום לא על מנדט שקיבלה מהעם אלא על מנדט שגנבה מהעם. אתם מוסיפים חטא על פשע בגניבת מאות אלפי הקולות מהימין באמצעות בנט וחבורתו, ואתם מעבירים חוק נורווגי שכמוהו לא היה. אתם ממנים כאן אחד מכל שני חברי כנסת שהולך להיום שר, ממשלת ג'ובים מנופחת".

חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) התייחס בעוקצנות לכוונת הקואליציה החדשה להרחיב את החוק הנורבגי: "כתוב באתר של יש עתיד שהיא שמה למטרה לעצור את בזבוז כספי הציבור על ממשלות מנופחות ובלתי יעילות. אני מברך אתכם על כך שאתם ממשיכים בדרככם, נאמנים לאמת שתמיד הייתה נר לרגליכם. עבור כל שותפיכם לממשלה, מושג האמת מאוד חשוב".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר: "אני מוטרד. מחר הילד הישראלי יבוא למורה שלו בשיעור אזרחות וישאל איך נהיים ראש ממשלה במדינת ישראל. עד היום אמרו לו 'תרוץ לכנסת, תהיה לך מפלגה גדולה, תקבל את אמון העם ותהיה ראש ממשלה'. מהיום יאמר המורה 'ככל שתהיה נוכל ושקרן יותר גדול, יש לך סיכוי להיות ראש ממשלה מהר יותר'. המורה יצטרך לשקר להם. יש כאן נוכל ששיקר את הבוחרים שלו ואת עם ישראל, ואנו נצטרך לומר לילדים שהנוכל הזה נהיה ראש ממשלה כי הוא רימה את כולם. שיקרתם את כולם, אתם משנים את כללי המשחק. הדבר המטריד ביותר – לוקחים את הביריון של השכונה, איווט ליברמן, שחוץ מאג'נדה של שנאה אין לו כלום, ונותנים לו להחזיק בכסף של המדינה".

תגיות:שלמה קרעיהוועדה המסדרתבחירות 2021שמחה רוטמןגלית דיסטל אטבריאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה