מעניין

עדר פילים משוטט ברחבי סין במשך שנה – ואף אחד לא יודע למה

לפני שנה עזב עדר המונה 15 פילים את שמורת הטבע שלו ויצא למסע של 500 ק"מ - כולל ברחובות הערים שבמחוז יונאן בסין. עד היום, אף אחד לא יודע מה גרם לעדר לשוטט, אך הרשויות מעניקות לפילים הגנה מרבית ודורשת מהתושבים להישאר בבתיהם

התמונה שהפכה את הפילים למפורסמים - חברי העדר במנוחה התמונה שהפכה את הפילים למפורסמים - חברי העדר במנוחה
אא

15 פילים, בהם גורים, נטשו לפני שנה את שמורת הטבע שלהם מסיבה לא ברורה והחלו לשוטט במחוז יונאן בסין, כשהם מותירים אחריהם הרס גדול. העדר הפך למפורסם ברחבי העולם, כאשר כלי תקשורת רבים עקבו אחר מסלולו ותהו מה גרם ל-15 פילים לצאת למסע של 500 ק"מ – מהאזורים ההרריים במחוז יונאן שבדרום- מערב סין לבירתו קאנמינג.

סרטונים רבים של העדר עלו ברשתות החברתיות וקיבלו מעורבות רבה. תמונות של העדר ישן זכו ל-25 אלף פוסטים ו-200 מיליון צפיות. אחד הגולשים כתב: "אנחנו צריכים להיות יותר כמו הפילים, ולהיות משפחתיים יותר, לצאת לחופשות משפחתיות, לעזור, לטפל ולהגן אחד על השני".

העדר תועד במצלמות אבטחה כשהוא פוסע בלילות ברחובות הערים, מצולם באופן קבוע מהאוויר על ידי רחפנים, ונמצא תחת מעקב כדי לגרום לנזק מינימלי ולמנוע התנגשויות בינם לבין תושבים. עם זאת, הנזק היה בלתי נמנע. הפילים פשטו על חוות כדי למצוא מזון ומים ואפילו הגיעו לבית אבות. ב"ה לא היו נפגעים, אך הנזק שגרמו הפילים ליבולים הגיע ליותר ממיליון דולר.

על פי הדיווחים, העדר מורכב מ-6 נקבות ו-3 זכרים בוגרים, 3 צעירים ו-3 גורים. בתחילת המסע, הקבוצה מנתה 16 פילים – שניים מהם שבו הביתה וגור אחד נולד במהלך המסע. עדיין לא ברור מה גרם למסע הזה של הפילים. יש המשערים שהמנהיג של העדר פשוט תעה בדרך. אך לא משנה מה הסיבה, סין מעניקה לפילים הגנה מרבית, תוך שהיא מחייבת חקלאים ואחרים להתנהג באיפוק בעת מפגש עמם. התושבים נדרשים להישאר בבתיהם, לא לבהות בהם ולא לנסות להפחיד אותם באמצעות זיקוקים או דרכים אחרות.
עד כה, נעשה שימוש באמצעים פסיביים יותר כדי להרחיק אותם מאזורים עירוניים, בין היתר דרך הצבת משאיות וציוד בנייה לחסימת כבישים והשלכת מזון מהאוויר כדי לפתות אותם. מרכז פיקוד אזורי שהוקם כדי לפקח על העדר מסר השבוע כי ככל הנראה הפילים תפסו מנוחה. יותר מ-410 חברי צוותי חירום ושוטרים, עשרות כלי רכב ו-14 רחפנים משתתפים במבצע הניטור. בנוסף לכך, תושבים באזור פונו מבתיהם, יושמו אמצעים זמניים לפיקוח על תנועה והובאו שני טונות של מזון פילים. מרכז הפיקוד מסר כי מטרה נוספת היא "לשמור על דממה כדי ליצור תנאים שיובילו את הפילים לנדוד מערבה ודרומה".

:צפו בתיעוד של העדר ברחובות סין

 

תגיות:סיןפילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה