טורים אישיים - כללי

הבלון הנוצץ. עזרו לחשוף את השקר!

"מכיר את זה, טריק של פוליטיקאי מוכר, שעובד רק עם נימה רצינית ועזות פנים כמו שלו. איך בכלל אתם מוכרים את זה בלי הנימה וההבעה שלו???"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

"יושב בשמים ישחק, ה' ילעג למו".

הוא נכנס לחנות במבט יהיר והחלטי. המוכרן הדביק של "הבלון הנוצץ", התקרב אליו, גם הוא בצעדים החלטיים ויהירים. הוא אהב את החיוך היהיר של הלקוח, אלה לקוחות שתמיד קונים, משתמשים במוצר, בצורה האפקטיבית ביותר, וחוזרים שוב ושוב...

"שלום אדוני", חייך המוכרן בחנפנות נוגעת ללב, "אוכל לעזור לך לכבוש את העולם?" – כך ברצינות תהומית – לפחות כלפי חוץ.

הלקוח חייך בסיפוק. ואוו! כמה שאני אוהב את אלה, איך הוא יודע לגעת ברגשות ותקוות האנשים! אולי עוד אצרף אותו אלי כמלחך פנכה. 

"תראה", כך הלקוח, "אני זקוק לאמרות שישכנעו את האנשים שאינני שקרן, אפילו אם אחזור בי תוך שעה. אתם מוכרים כאלה?".

"בטח", גיחך המוכרן בנמרחות, "הנה, במחלקת 'שיקרת, בנית'. יש לך למשל, ממש פשוט: 'מה יש, שיניתי את דעתי. מה, אתה לא משנה את דעתך?'. מה אתה אומר?".

"אהה..." חייך הלקוח בשובבות. אנשים מתבלבלים מהחיוך, הוא יודע זאת. "מכיר את זה, טריק של פוליטיקאי מוכר, שעובד רק עם נימה רצינית ועזות פנים כמו שלו. איך בכלל אתם מוכרים את זה בלי הנימה וההבעה שלו??? טוב, הלאה. נניח שהייתי ראש אופוזיציה, שמתעתד להיות ראש ממשלה חליפי בקרוב, ובא לי נופש בחו"ל, בדיוק כשיש בארץ טקסים של יום הזיכרון לחללי צה"ל ויום השואה, ואין מצב שאסכים שיפגעו לי בנוחות שלי, יש לכם מוצר שיעזור לי?".

"בטח, הנה באגף 'הפוך את הלימון ללימונדה'. אתה פשוט אומר שלא מעניינים אותך טקסים של סגידה לנתניהו! כך גם נפשת, גם צחקת על כולם, ועוד יצאת גבר שלא הצטרפת לסוגדים לנתניהו", קרץ המוכרן בעינו, תוך כדי חיוך מקסים וכאילו כריזמטי.

כאן הלקוח לא היה מסוגל יותר. הוא התפרץ בצחוק כאילו שובב וכובש, שיש החושבים שהוא אמיתי.

"ואיי, נשמע לי מוכר הצחוק הזה", כך המוכרן, שחזר לפרצופו האמיתי לרגע, בגלל ההלם - פרצוף לא הכי נעים. "אתה מזכיר לי את המנטור שלנו!".

הלקוח המשיך בצחוקו הכאילו מלבב, שובב, זה שעוזר לו לטשטש את האמת, תוך שהוא מקלף את המסכה מעל פניו, ומישיר מבט למוכרן ההמום.

"אני לא מאמין", צעק המוכרן בהתרגשות לא פרופורציונלית, שמצליחה לבלבל את אחרון הלקוחות, פוליטיקאים כאלה ואחרים, "זה אתה! המנטור שלנו! איזה כבוד! אנחנו נעזור לך לטשטש את האמת עוד יותר! אנחנו מאמינים בכישוריך המדהימים לגעת בנפשות האזרחים, ו...".

"די, די, גיחך הלקוח. עלי לא תעבוד עם ה'בלה בלה' המגניב הזה. אני המצאתי אותו"...

"אה... אבל...", החוויר לפתע הלקוח, "למה אני לא רואה מסכות במדף שלהן? קרעתי עכשיו את האחרונה!...".

"זה?", כך המוכרן באדישות, "היה פה, בדיוק לפניך, פוליטיקאי שזקוק לזה יותר. הוא כבר הולך להיות ראש ממשלה".

*

האמת, אינני כותב פוליטיקה. לא מבין בזה. זה אפילו גורם לי לרגשות דחייה. אני עוסק, כותב ומדבר בתחום הנפש. נכון שבעבר כתבתי מעט על שונאי הדת, אך עם זאת, אין המטרה פוליטיקה. אני פשוט צועק בכאב, מאותו מבט של נפש. אני מנסה – גם עתה: חברים, בפרט אלה שיש להם השפעה ציבורית, עזרו לחשוף את השקר שבאישיות שלהם, את הבלון שכלום אין בו, רק אוויר שנדחס בשנאה, תוך תקווה למשרת ראש ממשלה, כשמגוחך בכלל לחשוב עליהם ככאלה. אל תחששו שזה לא נראה יפה. כבר אמר הרמב"ם, "שהאכזריות על אלה שמטעים את העם אחר ההבל – רחמים היא בעולם שנאמר "למען ישוב ה' מחרון אפו ונתן לך רחמים" (הל' סנהדרין י"א, ה'). ואם חשיפת האמת על אותם אנשים תעזור לאחרים להכיר את האמת, ולהבין שאסור לחבור אליהם, אלה רחמים! בכתיבתי זו, אני מממש את מוסר הרמב"ם – מוסר התורה.

ישנם כאלה עם מוסר מעוות, בשמאל השונא. ועם זאת, הם, בעיני, סתם מסכנים, שחיפוש המשמעות בחיים הוביל אותם למלחמה על "ערכים" רעים שעליהם גדלו (בע"ה טור בפני עצמו). אך זה, לעומתם, פשוט בציניות עזת פנים, איש שהוכיח שאין לו עמדה אחידה כמעט בכלום, אולי רק לגבי חרדים ויהדות, מצליח לשקר למאות אלפי אנשים על ידי קליעה לתקוותיהם, והתנהגות שנראית להם "מגניבה" ו"חכמה". באמת, אין שם כלום. חלל מלא ריק. לי זה נראה נורא, שאדם כזה ישפיע על חיי אזרחי המדינה. אם אדם בלי ערכים, בלי קו ברור, חוץ מהקו המוביל להרס הזהות היהודית של המדינה, והקו המוביל לבלפור, יצליח להשפיע כאן. זה ניצחון ה"כלום" על ה"יש", החושך על האור הגדול, שיכול להוביל לריבוי ה"כלום" והחושך בארצנו – הידרדרות ערכית, שנאות, שקר, קשיים ביטחוניים, פגיעה, אפילו פיזית, ב"מי שלא משלנו" – בעיקר חרדים, ואחרים ערכיים, המפריעים לו בעצם הימצאותם, ובטח בסיכוי שהבלון יתפוצץ ויחשף (על היהדות, בשונה מהזהות היהודית בארץ, לא יוכל להשפיע בשום דרך. אל תתבלבלו. התורה תישאר אותה תורה. לומדיה יישארו לומדיה, וכך גם מקימיה).

אם עיתונאים ואנשים בעלי השפעה - ואינני פונה דווקא לדתיים וחרדים, אלא לכל מי שמזדהה עם האמת, שיכולים לעזור לחשוף את האוויר הרע שבתוך הבלון, יעשו כן, יש יותר סיכוי שהאזרח, שלא מתעניין יותר מדי בדקויות, ישים לב לכך. ותיכשל המזימה הצינית, הנצלנית.

בעיני, בנט ואחרים, ראש ממשלה או לא, גם הם מנוהלים על ידי מניפולטור. הם לא הנושא.

חשפו את האמת על הבלון!

תגיות:שקרטורים אישיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה