יהודה אייזיקוביץ

"ממשלת השינוי" שומטת את ההצדקה לקיומה של מדינת ישראל

ביום שמדינת ישראל תתנתק מהמסורת הזאת ותהפוך למדינת כל אזרחיה, כפי שזוממים רוב חברי ממשלת השינוי, היא למעשה תחדל מלהיחשב מדינה יהודית. יהודה אייזיקוביץ בטור אישי נוקב

בנט ולפיד, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)בנט ולפיד, ארכיון (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ההסכמים הקואליציוניים של "ממשלת השינוי", כפי שנחשפו בידי פרשן ערוץ 12 עמית סגל, הצהרת הכוונות והפעולות שכבר נעשות בידי חברי הקואליציה המיועדת לא מותירות ספק לגבי מה שהולך להתחולל במדינת ישראל כאשר הממשלה אכן תקום.

אחד מחברי הקואליציה הינו "רב" רפורמי. בממשלה אמורים לכהן שונא מוצהר של הדת והדתיים בתפקיד שר האוצר; חברת מרצ, שבוחלת בקיום מצוות והניחה הצעת חוק נגד "שידול קטינים" להניח תפילין; וראשי מפלגות שלא דוגלים בהקמת משפחה בכלל, או שדוגלים בקיומן של מסגרות משפחתיות מעוותות. בנוסף לכל אלה, הממשלה תסתמך על נציגי תנועת "האחים המוסלמים" ששואפים להשמדת ישראל.

ציירו לעצמכם את התסריט הבא: בתוך זמן קצר לא יתאפשר יותר לערוך פעילות כלשהי להפצת יהדות במרחב הציבורי – לא באמצעות פעילות נקודתית ברחוב, ובוודאי שלא על ידי עריכת אירועים המוניים. ספרי הלימוד של תלמידי ישראל יעברו בדיקה מדוקדקת, וכל תוכן שיש בו חשש "הדתה" יימחק. ההיכרות של הציבור הכללי עם היהדות תיעשה באמצעות ארגונים רפורמיים עתירי אמצעים, שיטמיעו בכל כוחם את משנתם המסולפת בציבור הרחב. כבר היום הרפורמים פועלים באופן נרחב באזור תל אביב, וברגע שהכוח הפוליטי יהיה בידם הם ירחיבו את פעילותם בכל רחבי הארץ ומול כל שכבות הגיל. תלמידים יקבלו "שיעורי יהדות" ממורים רפורמים, ואת ההכנה לבר מצווה יעשו בעזרת "רבנים רפורמים". בהמשך הם יפגשו את הרפורמים במסגרות הצבאיות, שגם שם ימשיכו לשטוף את מוחם.

כאשר יבוא זוג להינשא, הרבנות הראשית כבר לא תהיה שם כדי לבדוק את יהדותם של בני הזוג ולמנוע נישואי התבוללות. כל אדם יוכל להצהיר על "פייק גיורים" בפני "פייק רבנים", והוא יוכר על פי החוק כיהודי מהשורה. הוא יוכל להינשא עם מי שירצה אצל כל רב שיבחר, ונישואיו יוכרו על ידי המדינה. הרבנות תחדל מלפקח ולהעניק תעודות כשרות, וכל מי שיחפוץ יוכל להציע שירותי כשרות במחירי תחרות בעוד הציבור הרחב ייכשל באכילת מאכלים אסורים.

הממשלה תפסיק את מימון מוסדות התורה ותביא לקריסתם הכלכלית. מספרם של תלמידי הישיבות יוגבל במכסות, ואי עמידה ביעדי הגיוס תביא לצמצום התמיכות בישיבות עד להפסקתן.

המסחר בשבת יפעל כבימי חול וכך גם התחבורה הציבורית. המדינה למעשה תבטל את הגדרת יום השבת כיום המנוחה הרשמי, כמו גם את יתר מועדי ישראל, ותאפשר לכל אזרח לבחור יום מנוחה כפי שירצה ואת אופי המנוחה כפי שיחפוץ.

חושבים שמה שקראתם עד כאן הוא סיפור אימה דמיוני? לא ממש, זה תרחיש שיכול להפוך למציאותי לחלוטין. חברי הקואליציה החדשה מגיעים רעבים לאחר שנים בהן התייבשו על ספסלי האופוזיציה. המצביעים שלהם מצפים לראות אותם פועלים באופן נמרץ למען קידום האג'נדה עבורה הצביעו.

האנשים שהולכים להקים את הממשלה החדשה הצהירו מעל כל במה אפשרית על כוונתם לקדם את האג'נדה שלהם, ופעלו כך בכל פעם שהתאפשר להם. כולם מודעים לחולשת הממשלה ולסיכוייה הקלושים לשרוד לאורך זמן. לכן ניתן להעריך שהם יפעלו מהר ובאגרסיביות כדי לקדם את השינוי שהממשלה הזאת נועדה לדעתם להביא, ולהותיר חותם בל יימחה בשטח.

תוכנית העבודה הזאת של "ממשלת השינוי" היא הרבה מעבר לרשימה מעציבה וכואבת של פעולות אנטי-דתיות; היא מהווה אמירה מסוכנת שיש בה כדי לשמוט את ההצדקה לקיומה של המדינה. שכן מדינת ישראל היא היחידה עלי אדמות שמוגדרת כמדינה יהודית. זו ההצדקה היחידה להיווסדה והסיבה היחידה שאומות העולם הכירו בה, וזהו גם הצידוק המוסרי למחיר הדמים היקר ששולם למען הקמתה וקיומה.

הגדרתה של המדינה כמדינה יהודית הוא דבר מחייב. היהדות צריכה להתבטא בה באופן מעשי בכל שטחי החיים על פי מסורת ישראל לדורותיו; בשמירת השבת, בגיורים ובנישואין על פי ההלכה ובלימוד תורה. ביום שמדינת ישראל תתנתק מהמסורת הזאת ותהפוך למדינת כל אזרחיה, כפי שזוממים רוב חברי ממשלת השינוי, היא למעשה תחדל מלהיחשב מדינה יהודית, על כל המשתמע מכך.

תגיות:בחירות 2021יהודה אייזיקוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה