חדשות בארץ

ספינת הטילים אח"י עוז הגיעה לישראל

ספינת הטילים אח"י עוז, השנייה מבין ארבע הספינות מדגם סער 6 שעתידות להצטרף לצי הישראלי, עגנה בבסיס חיל הים בחיפה. שר הביטחון בני גנץ: "דוגמה ליכולות המבצעיות שמפתח חיל הים". מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט: "אבן פינה נוספת בחומת המגן הימית של ישראל"

ספינת אח"י עוז בבסיס חיל הים בחיפה, אתמול (צילום: דובר צה"ל)ספינת אח"י עוז בבסיס חיל הים בחיפה, אתמול (צילום: דובר צה"ל)
אא

הגעת אח"י עוז לישראל (צילום: דובר צה"ל)

ספינת הטילים אח"י עוז מדגם סער 6 הגיעה אתמול (רביעי) לישראל. לאחר מסע של כשבועיים מגרמניה, עגנה הספינה בבסיס חיל הים בחיפה.

ספינת אח"י עוז היא השנייה מבין ארבע הספינות מדגם סער 6 שעתידות להצטרף לצי הישראלי. בהודעה מדובר בצה"ל נמסר כי "הגעתה מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק חוסנה של מדינת ישראל, לרבות בתחום הכלכלי. הספינות יהוו נדבך מרכזי במערך הגנת מרחב המים ומשאבי האנרגיה של ישראל בים".

במהלך החודשים הקרובים יושלם תהליך התקנת מערכות הלחימה על גבי הספינה במספנת זרוע הים בחיפה, שיאפשרו את הפעלתה המבצעית.

בטקס שנערך לרגל הגעת הספינה השתתפו שר הביטחון בני גנץ ומפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, יחד עם צוות של לוחמי אח"י עוז ששבו עם הספינה ארצה.

בנאומו בטקס אמר שר הביטחון: "אתם, שניצבים כאן, לחמתם במבצע בשילוב זרועות עם כל החילות כחלק מתפיסת הפעולה של לחימה רב-מימדית. זו רק דוגמה לחדשנות, ליכולות המבצעיות שמפתח חיל הים. דוגמה לעוצמה שאנו מוכנים להפעיל בחזיתות שונות, כולל בחזית הלבנונית, ורחוק מכך, מול ניסיונות לחמש את אויבינו ולהציב אמצעי לחימה שיפרו את היציבות באזור".

גנץ ציין כי "האפשרות לפתח את היכולות האלו נגזרת מראייה ארוכת טווח, והיכולת לשמר אותן ולהשיג יתרון מול אויבנו מחייבת אותנו, כדרג מדיני, לקדם תוכנית רב-שנתית, שתאפשר ודאות והתפתחות לצה"ל על זרועותיו".

מפקד זרוע הים אמר: "מפקדי אח"י עוז ולוחמיה מציבים אבן פינה נוספת בחומת המגן הימית של ישראל. הספינות המצטרפות לשורות הזרוע נחוצות לנו כאוויר לנשימה – כאשר התמונה הביטחונית משתנה ללא הרף ואיומים חדשים מרימים את ראשם".

"אין ספק שאח"י עוז, כמו אחיותיה, היא פלא טכנולוגי", הוסיף שרביט, "אך כשם שהיא סמל לקדמה היא גם סמל לשיתופי פעולה ענפים ולעוצמה אנושית חוצת גבולות".

תגיות:בני גנץחיל היםאח"י עוזאלי שרביט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה