חדשות בארץ

הסתה בכיכר: הזמרת קראה לנתניהו "המן"

במהלך חגיגות בכיכר רבין בתל אביב לציון חילופי השלטון בישראל, הזמרת אחינועם ניני כינתה את נתניהו "המן". דבריה חוללו סערה ברשת ותגובות גינוי רבות

כיכר רבין, אמש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)כיכר רבין, אמש (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 14:02)

אלפי בני אדם הגיעו אמש (ראשון) לכיכר רבין בתל אביב כדי לחגוג את סיום כהונתו של בנימין נתניהו ואת עליית ממשלת בנט-לפיד לשלטון. במהלך הערב ביצעה הזמרת אחינועם ניני שיר, בו כינתה את נתניהו בכינוי גנאי: "נפטרנו מהמן, דמוקרטיה".

דבריה הבוטים של ניני, הידועה בעמדותיה השמאליות, זכו לגינויים רבים ברשת. עיתונאי תאגיד כאן, זאב קם, כתב: "אחינועם ניני, כיכר רבין הערב, שרה בין היתר 'נפטרנו מהמן'. והקהל צוהל. דברו איתי עוד על הסתה דוחה. צבועים".

העיתונאית שלי טפיירו כתבה: "פני תל אביב הערב כפני 'האומן' הנבחר שזוכה למחיאות כפיים של אלפים. אז לא, אין בשורה גם בערב הזה, רק ובעיקר הרבה שמחה לאיד".

כתב ynet רן בוקר צייץ בטוויטר: "ההשוואה של אחינועם ניני בין המן לנתניהו היא נוראית, קשה ובלתי נסבלת. קחו אחריות על המילים שלכם. מותר לא להסכים וגם לחגוג את הדחתו, אבל מפה ועד השוואות כאלה – זוועה. ואחר כך אומרים שרק צד אחד מסית. אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק".

כתב "בשבע" שילה פריד כתב: "שומע כתבים מדווחים בחצי חיוך ובשעשוע על כך שאחינועם ניני כינתה את נתניהו 'המן'. אז נזכיר שהמן היה אדם שתכנן לרצוח עם שלם כולל זקנים, נשים וילדים, שיום מותו ותלייתו הפכו לחג לעם היהודי. זו הסתה מופרעת וממש לא משעשעת. בטח לא כשדיווחתם בפנים חמורות על רבנים שכתבו 'לעשות הכל'".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר (כחול לבן), הגיב על דבריה של ניני: "זה מכוער בעיניי, יש לי אלרגיה לשנאה זה לא משנה מאיזה צד זה מגיע. אני לא חושב שמשהו טוב יקום מביטויים כאלה, בדיוק כמו שכאב לי מאוד לראות אתמול חלק מהביטויים במליאה. השנאות פוגעות בנו יותר מכל דבר אחר".

חברת הכנסת לשעבר מטעם כחול לבן, תהלה פרידמן, כתבה: "האמירה של אחינועם ניני מכוערת, מיותרת ומכאיבה. מקווה שהוקרת התודה לנתניהו לצד איחולי הצלחה לממשלת בנט-לפיד היא שתהיה הדומיננטית".

ניני, שזו אינה הפרובוקציה הראשונה שהיא מחוללת בהתבטאויותיה, סירבה בתחילה להתנצל על הדברים: "זה מה שאמרתי וזה מה שאני מאמינה בו", אמרה לישראל היום. "נתניהו עשה הרבה נזק לישראל, ועכשיו אנחנו מתחילים דרך חדשה". בהמשך היא פרסמה פוסט ארוך בפייסבוק, בו תקפה בחריפות את נתניהו והאשימה אותו בהסתה: "אני תוהה, מה במילה הזאת שאמרתי? מה נתפסו אליה?", כתבה. "ובכל זאת, המילה ננעצה כסכין בתודעה של אנשים שאני מכבדת ואוהבת. אין לי שום רצון ללבות אש. זו אינה דרכי, זו איננה דרכנו. אז את המילה שיצאה מפי, אני מבקשת למחוק מהפרוטוקול. מתנצלת בפני ציבור רחב שנפגע".

תגיות:הסתהאחינועם ניני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה