חדשות בארץ

ברקע איומי חמאס: צה"ל תגבר את סוללות כיפת ברזל

לקראת מצעד הדגלים, שייערך מחר, ובצל איומי חמאס לשגר רקטות לעבר ישראל, צה"ל תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אישר את קיום המצעד בתום הערכת מצב

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

צה"ל תגבר הערב (שני) את פריסת סוללות כיפת ברזל, וזאת מחשש כי חמאס יממש את איומיו וישגר רקטות לעבר ישראל אם מצעד הדגלים ייערך בירושלים כמתוכנן. השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, אישר את קיום המצעד. "התרשמתי כי המשטרה ערוכה היטב וכי נעשה מאמץ גדול לשמירה על מרקם החיים העדין וביטחון הציבור", אמר בתום הערכת מצב בהשתתפות מפכ"ל המשטרה.

במסגרת ההכנות בישראל להסלמה מצד חמאס, אישר שר הביטחון בני גנץ מטרות לתקיפה ברחבי רצועת עזה. במערכת הביטחון מעריכים, עם זאת, כי חמאס יימנע מירי רקטות ויסתפק בהלהטת האווירה להתפרעויות במזרח ירושלים.

מוקדם יותר היום איים דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, כי מצעד הדגלים מהווה "נפץ למערכה חדשה להגנה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר, כי חמאס שיגר איום לישראל דרך מצרים, לפיו קיום המצעד במתווה הנוכחי יוביל לתגובה חריפה, בדומה לתגובה ביום ירושלים בחודש שעבר. כזכור, ירי הרקטות של חמאס לעבר ירושלים הוביל לפתיחת מבצע "שומר החומות". במקביל לאיומי חמאס, הפלגים הפלסטיניים קראו לקיים "יום זעם" מחר בשטחי יהודה שומרון, עזה ומזרח ירושלים.

על פי הסיכום אליו הגיעו מארגני מצעד הדגלים ומשטרת ישראל, המצעד יצעד מרחוב הנביאים דרך רחוב סולטאן סולימאן עד שער שכם. ברחבת השער תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. משם ימשיכו הצועדים לכיכר צה"ל דרך שער יפו, וייכנסו אל הכותל המערבי – חלקם דרך הרובע המוסלמי וחלקם דרך הרובע היהודי.

תגיות:כיפת ברזלחמאסירושליםמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה