חדשות בארץ

לקראת מצעד הדגלים: כוננות מוגברת בירושלים ובערים המעורבות

בצל איומיהם של ארגוני הטרור, כוחות הביטחון נערכים לקראת מצעד הדגלים בירושלים. חברים בקואליציית בנט-לפיד מתחו ביקורת על ההחלטה לאפשר את קיומו של המצעד

ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

המשטרה השלימה את היערכותה לקראת מצעד הדגלים, שיתקיים היום (שלישי) בירושלים. אמש, בסיום הערכת מצב, החליט השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, לאשר את קיום המצעד, וזאת על אף איומי חמאס והג'יהאד האסלאמי.

במסגרת ההכנות בישראל להסלמה מצד ארגוני הטרור, תגבר צה"ל את פריסת סוללות כיפת ברזל והעלה את הכוננות בקרב כוחותיו ביהודה ושומרון ובגבול עזה. שר הביטחון בני גנץ אישר מטרות לתקיפה ברחבי רצועת עזה. אלפי שוטרים ייפרסו בירושלים וסביבתה, וכן בואדי ערה ובערים מעורבות ברחבי הארץ בהן קיים חשש לפריצתן של הפרות סדר אלימות. במקביל, דווח הבוקר על שתי שריפות שפרצו בעוטף עזה, ונבדק החשד כי הן נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה.

שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב לקראת המצעד, בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. מלשכתו של גנץ נמסר כי "בהערכת המצב הוצגה תמונת המודיעין, ההיערכות בכלל הגזרות ואבטחת המצעד. שר הביטחון עמד על הצורך למנוע חיכוך ולשמור על ביטחון כלל האזרחים – יהודים וערבים. עוד הנחה שר הביטחון על העברת מסרים ברוח זו לכלל הגורמים הרלבנטיים".

במערכת הביטחון מעריכים, כי למרות איומיהם ארגוני הטרור יימנעו מירי רקטות ויסתפקו בהלהטת האווירה להתפרעויות במזרח ירושלים. אתמול איים דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, כי מצעד הדגלים מהווה "נפץ למערכה חדשה להגנה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". גורמים בארגון הטרור אמרו הבוקר, כי מצרים פנתה לחמאס בבקשה שלא לגרום להסלמה.

בתוך כך, חברים בקואליציית בנט-לפיד מתחו ביקורת על ההחלטה לאפשר את קיומו של המצעד. בריאיון לרדיו FM103, אמר יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "אנחנו נגד כל פעולה שיש בה פרובוקציה, שלא באה לקרב אנשים ולהביע דעה. כל מי שעוקב אחרי המצעד הזה יודע מה התכלית שלו". הוא ציין כי לא דיבר על כך עם ראש הממשלה נפתלי בנט: "דעותיי בנושא הזה ידועות. אני מקווה שהמשטרה והרשויות ינהגו בחוכמה ויידעו למנוע כל הסלמה, פרובוקציה וחיכוך. כל מה שקורה בירושלים, במיוחד בעיר העתיקה, משליך על כל האזור. שמענו איומים – אני מקווה שבסופו של דבר זה יעבור בלי הסלמה, אך ירושלים היא עיר מיוחדת ורגישה".

חבר הכנסת מוסי רז ממרצ טען, בריאיון לכאן ב', כי יש לבטל את המצעד: "אם אנחנו יודעים שזה מסוכן, למה אנחנו צריכים את זה? למה הם לא צועדים ברחוב בן יהודה וברחוב יפו? הם מעוניינים בפרובוקציה".

מסלולו של המצעד יחל ברחוב הנביאים, יעבור דרך רחוב סולטאן סולימאן ויגיע לשער שכם. ברחבת השער תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. הצועדים ימשיכו משם לכיכר צה"ל דרך שער יפו, וייכנסו אל הכותל המערבי – חלקם דרך הרובע המוסלמי וחלקם דרך הרובע היהודי.

החל מהשעה 15:30 ייסגרו בהדרגה בירושלים רחובות הנביאים, דבורה הנביאה, הלני המלכה, סולטאן סולימאן ושבטי ישראל לשני הכיוונים. מהשעה 17:00 ייסגרו הרחובות הבאים: חיים בר לב לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית), כיכר צה"ל, מנהרת צה"ל לשני הכיוונים, דרך חברון ממרים החשמונאית לשני הכיוונים, עליאש לשני הכיוונים (פרט לתחבורה ציבורית). התחבורה הציבורית תתנהל בצירים חלופיים. במשטרה ציינו, כי "הצירים ייפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים, על מנת לאפשר מרקם חיים ככל שניתן".

תגיות:חמאסבני גנץירושליםמנסור עבאסמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה