חדשות בארץ

ברקע מצעד הדגלים: שריפות מבלוני תבערה בעוטף עזה

עשר שריפות לפחות פרצו ביישובי עוטף עזה, מרביתן קטנות ולא מסכנות. חוקרי שריפות מטעם כבאות והצלה קבעו כי הן נגרמו כתוצאה מבלוני תבערה. יו"ר רע"מ מנסור עבאס: "מצעד הדגלים הוא התגרות משולחת רסן וניסיון להבעיר את האזור למטרות פוליטיות"

(קרדיט צילום: איציק לוגסי, יערן קק"ל)(קרדיט צילום: איציק לוגסי, יערן קק"ל)
אא

(קרדיט צילום: איציק לוגסי, יערן קק"ל)

עשר שריפות לפחות פרצו משעות הבוקר (שלישי) ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה, וזאת ברקע מצעד הדגלים בירושלים ואיומי ארגוני הטרור בהסלמה.

שתי שריפות פרצו במועצה האזורית שער הנגב, ושמונה נוספות במועצה האזורית אשכול. מדוברות כבאות והצלה נמסר, כי מרבית השריפות, שפרצו בשדות קוצים, היו קטנות ולא סיכנו את חיי התושבים. צוותי כבאות, בסיוע כוחות צה"ל, רבש"צים ומתנדבים, השיגו שליטה על כל הדליקות. חוקרי שריפות קבעו, כי הן נגרמו מבלוני תבערה.

בשעה זו החלו כוחות משטרה לסגור בהדרגה לתנועה רחובות בירושלים, במסגרת ההכנות לתחילת מצעד הדגלים. אלפי שוטרים נפרסו בבירה ובסביבתה, וכן בואדי ערה ובערים מעורבות ברחבי הארץ בהן קיים חשש לפריצתן של הפרות סדר אלימות. בשל החשש מהסלמה ביטחונית, צה"ל תגבר את פריסת סוללות כיפת ברזל והעלה את הכוננות בקרב כוחותיו ביהודה ושומרון ובגבול עזה.

לקראת המצעד, קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל, מפכ"ל המשטרה, סגן ראש השב"כ, ראש אמ"ן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים וראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון. מלשכתו של גנץ נמסר כי "בהערכת המצב הוצגה תמונת המודיעין, ההיערכות בכלל הגזרות ואבטחת המצעד. שר הביטחון עמד על הצורך למנוע חיכוך ולשמור על ביטחון כלל האזרחים – יהודים וערביםעוד הנחה שר הביטחון על העברת מסרים ברוח זו לכלל הגורמים הרלבנטיים".

במערכת הביטחון מעריכים, כי למרות איומיהם ארגוני הטרור יימנעו מירי רקטות לעבר שטח ישראל. אתמול איים דובר חמאס, עבד אל-לטיף אל-קאנוע, כי מצעד הדגלים מהווה "נפץ למערכה חדשה להגנה על ירושלים ועל מסגד אל-אקצא". גורמים בארגון הטרור אמרו הבוקר, כי מצרים פנתה לחמאס בבקשה שלא לגרום להסלמה.

יו"ר רע"מ מנסור עבאס מתח ביקורת על החלטתו של השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, לאשר את קיומו של המצעד בירושלים: "מצעד הדגלים הוא התגרות משולחת רסן, עיקרו צעקות שנאה והסתה לאלימות, וניסיון להבעיר את האזור למטרות פוליטיות", טען. "השר לביטחון פנים והמשטרה היו צריכים לבטל אותו. אני קורא לכל הצדדים לא להיגרר להסלמה ולשמור על איפוק מירבי".

עבאס הוסיף, כי "אין ספק שמטרת יוזמי המצעד לאתגר את הממשלה החדשה ולהתיש אותה בסדרת אירועים נפיצים בתקופה הקרובה, ולהחזיר אותנו אחורה להסלמה מיותרת שתסכן חיי אדם כפי שחווינו בחודש האחרון. הרשימה הערבית המאוחדת קוראת להשקיע מאמצים מדיניים כדי להגיע להסדר מדיני בין שני העמים, הישראלי והפלסטיני, שמגשים את החזון אליו אנו שואפים: השגת שלום, ביטחון הדדי, שותפות וסובלנות בין שני העמים. זהו החזון היחיד שיכול לשים קץ לסכסוך עקוב מדם".

מסלולו של המצעד יחל ברחוב הנביאים, יעבור דרך רחוב סולטאן סולימאן ויגיע לשער שכם. ברחבת השער תתקיים הרקדה המונית עם דגלי ישראל. הצועדים ימשיכו משם לכיכר צה"ל דרך שער יפו, וייכנסו אל הכותל המערבי – חלקם דרך הרובע המוסלמי וחלקם דרך הרובע היהודי.

תגיות:חמאסעוטף עזהירושליםבלוני תבערהמצעד הדגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה