חדשות בארץ

דיווח: הממשלה תקים ועדה לבחינת הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה

על פי הפרסום ב"ישראל היום", הממשלה מתכוונת להקים ועדה במשרד לשירותי דת, שתבחן את מכלול סוגיות הסטטוס קוו: "זה צריך להיות פתרון הוליסטי. צריך להקים ועדה שתחליט – זה כן וזה לא"

מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד מתכוונת להקים ועדה מיוחדת, שתדון בהרחבה בנושאי דת ומדינה ותבחן את הסטטוס קוו הקיים במטרה להגיע להסכמות בכל הקשור למרחב הציבורי בשבת. כך פרסם הבוקר (רביעי) חנן גרינווד ב"ישראל היום".

בנספח להסכמים הקואליציוניים, עליו חתומות המפלגות השותפות לקואליציה, נקבע כי הממשלה תפעל לפתוח את תחום הכשרות לתחרות באמצעות חקיקה ותאפשר לערוך גיורים באמצעות רבני ערים, וזאת בניגוד לעמדת הרבנים הראשיים. בימינה התחייבו, כי מלבד שני נושאים אלו יישמר הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, וכי למפלגה זכות וטו על כך.

אלא שעל פי הדיווח ב"ישראל היום", ועדה שתוקם במשרד לשירותי דת, בראשו עומד חבר ימינה מתן כהנא, תפתח את כל הנושאים הכלולים בסטטוס קוו לדיון מחודש, ולא תהסס לטפל גם בסוגיות הנחשבות לנפיצות. לדברי גורם בכיר בממשלה, "יש רצון לקדם הידברות והסכמות בנושאים שקשורים למרחב הציבורי בשבת, כפי שנעשה לפני יותר מ-20 שנה על ידי השופטת רות גביזון ז"ל והרב יעקב מדן".

"לצערנו, אמנת גביזון-מדן לא התקבלה, וכך הגענו למצב שבו אנו נמצאים היום. אם האמנה הייתה מתקבלת, לא הייתה היום בעיה", טען הגורם הבכיר. לדבריו, אמנת גביזון-מדן הצליחה לתת "מענה מצוין" לתחבורה ציבורית בשבת: "ניתן לעשות זאת גם היום. זה צריך להיות פתרון הוליסטי ולא מחטף או בשיטת ה'סלמי'". צריך להקים ועדה שתחליט – זה כן וזה לא". הוא הביע אופטימיות, כי "יהיה אפשר להגיע להסכמות שיספקו את כולם".

תגיות:סטטוס קוומתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה