חדשות בארץ

הפיגוע במעיין דני: הסדר טיעון מקל עם אחד המחבלים

התביעה הצבאית הגיעה להסדר טיעון מקל עם המחבל שידע על הכוונה לבצע את הפיגוע במעיין דני, בו נרצחה רנה שנרב הי"ד. אביה של רנה, הרב איתן שנרב: "עסקת טיעון לא נורמלית. אין הרתעה, אי אפשר להמשיך כך"

זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)זירת הפיגוע במעיין דני, 23 באוגוסט 2019 (צילום: פלאש 90)
אא

התביעה הצבאית הציגה הבוקר (שלישי) לבית המשפט הצבאי במחנה עופר הסדר טיעון מקל עם המחבל שידע על הפיגוע במעיין דני ולא עשה דבר כדי למנוע אותו. בפיגוע, שהתרחש באוגוסט 2019, נרצחה רנה שנרב הי"ד ונפצעו אביה, הרב איתן שנרב, ואחיה דביר.

על פי הסדר הטיעון, המחבל רבחי כראג'ה יורשע בכך שהיה בקשר קרוב עם קאסם שיבלי, אחד המחבלים שהיה מעורב באופן ישיר ברצח של רנה, ושמע ממנו, ימים ספורים לפני הפיגוע, כי בכוונתו "להכות" במעיין דני. כראג'ה הבין, כי מדובר בכוונה לבצע פיגוע רצחני.

בנוסף, כראג'ה יורשע בכך שהיה חבר בחזית העממית (חז"ע) במשך למעלה משנה וחצי לפני הרצח. למחבל הרשעה קודמת בגין חברות בארגון הטרור, ותלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה.

על אף כתב האישום החמור שהוגש נגד המחבל, החליטה התביעה הצבאית לכרות עמו הסדר טיעון מקל, לפיו יוטלו עליו שלוש שנות מאסר בלבד בגין העבירות החדשות בהן יורשע, ויופעל רק חלק מהמאסר המותנה. במצטבר, יוטלו עליו רק כשלוש וחצי שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי על פי שיקול דעתו של בית המשפט וקנס בסך 8,000 שקלים. יצוין, כי בתקופת כליאתו המחבל יקבל מהרשות הפלסטינית כ-70 אלף שקלים בשל מעורבותו בטרור.

משפחת שנרב הביעה את התנגדותה הנחרצת להסדר המקל. אביה של רנה, הרב איתן שנרב, אמר בכניסה לבית המשפט כי מדובר בעסקת טיעון "לא נורמלית", כלשונו: "מדובר ברוצח. כמה ימים לפני הרצח, המחבל שרצח את רנה הודיע לחבר שלו שהוא הולך לעשות את הפיגוע במעיין דני. המחבל שנמצא פה עכשיו הוא חבר בארגון הטרור החזית העממית. הוא ידע על הרצח, לא עשה כלום ועודד אותו. כתב האישום מספר על פגישות רבות שהיו לו עם הרוצח, והפרקליטות בעסקת טיעון רוצה לתת לו כמה חודשים ולשחרר אותו כבר עכשיו".

"אנחנו מתנגדים בתוקף", הצהיר הרב שנרב. "אין הרתעה, אי אפשר להמשיך כך. אנחנו מגיעים מלוד, שם היו אלפי פורעים ואין כתבי אישום. אנחנו דורשים מהפרקליטות יד חזקה, הרתעה כמו שצריך, לא לוותר, לעמוד חזק מול הרוצחים, מול המחבלים ומול העוזרים שלהם. אם לא יהיו להם עוזרים – לא יהיה הרצח הבא. אנחנו רוצים לראות שינוי במעשה, הגיע הזמן שתהיה הרתעה".

תגיות:החזית העממיתהפיגוע במעיין דניהרב איתן שנרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה