בריאות ותזונה

רופאה השתעלה במשך ארבע שנים, ואז התגלה הדבר ההזוי הבא

לאחרונה עלה לכותרות סיפור יוצא דופן במיוחד, על רופאה שהשתעלה במשך ארבע שנים, מבלי לדעת מדוע - עד שהתגלה כי היא חוותה שבץ מוחי שמעטים ניצלים ממנו

אא

לאחרונה עלה לכותרות סיפור יוצא דופן במיוחד, על רופאה שהשתעלה במשך ארבע שנים, מבלי לדעת מדוע - עד שהתגלה כי היא חוותה שבץ מוחי שמעטים ניצלים ממנו. 

הרופאה, ד"ר שייבה אנסארי-עלי שמכהנת כראומטולוגית בבית חולים בבריטניה, סיפרה כי השיעול הכרוני הביא עמו ביום בהיר אחד - שבץ שהוביל לתסמונת נדירה, שהתגלתה בזכות השיעול. 

בראיון שנעשה עמה סיפרה ד"ר אנסארי-עלי כי באחד מהתקף השיעולים שהיה לה - נשכבה פתאום על הרצפה בלי שום יכולת לזוז, אך בעירות ובמודעות מלאות למצבה. "בעגה הרפואית קוראים לתסמונת הזו, תסמונת הנעילה", היא מסבירה ומוסיפה כי באותם רגעים, מיד חשדה שהיא חווה שבץ מוחי. "לא פחדתי, אבל זה כן הרגיש לי כמו נסיעה על רכבת ההרים הנוראית ביותר עלי אדמות", היא אומרת. 

בבית החולים שאליו הובהלה, אימתו הרופאים את חששותיה ואמרו לה שאכן עברה שבץ, שנגרם כתוצאה מעורק שנקרע בצוואר, בשל הלחץ שהופעל עליו במשך השנים על ידי השיעול. "85 אחוזים מהאנשים שחווים שבץ מהסוג הזה, מתים עוד לפני שהם מספיקים להגיע לבית החולים, ולכן המקרה שלי הוא נדיר ביותר", אומרת ד"ר אנסארי-עלי. 

מה שעזר במאוד להתגבר על השיעול הכרוני ולאזן אותו לאחר השבץ, היה מדללי דם "שאצטרך לקחת למשך שארית חיי, וזה לא הכל. אני מתקשה בדיבור, אני צולעת ולפעמים נחנקת בזמן האוכל בגלל תפקודי בליעה גרועים, אבל בכל זאת, אין ספק שהיה לי נס".

כעת היא מבקשת להזהיר אנשים אחרים: "אל תזלזלו במה שאתם מרגישים, במיוחד אם מדובר בתופעה כרונית. תבדקו את זה, תבררו, תשאלו את השאלות הנכונות ותחזרו עם תשובות מספקות. הבריאות שלכם שווה את זה", היא מסכמת. 

תגיות:בריאותרופאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה