מעניין

תופעה מעניינת: כפר שבו אנשים לא מתקשרים באמצעות דיבור אלא באמצעות...

ווטסאפ, טלפון, מייל או אולי סתם לדבר? לא צריך. כי בכפר הקטן בצפון טורקיה שעונה לשם קוסקוי - 400 תושבים מתקשרים זה עם זה, באמצעות... שריקות

אא

ווטסאפ, טלפון, מייל או אולי סתם לדבר? לא צריך. כי בכפר הקטן בצפון טורקיה שעונה לשם קוסקוי - 400 תושבים מתקשרים זה עם זה, באמצעות... שריקות. 

לא מאמינים? תתפלאו, אבל זה לגמרי אמיתי. 

שפת השריקות היא אולי לא בדיוק פופולרית, אבל יש לה שם נוסף בטורקיה ובתרגום חופשי היא נקראת 'שפת הציפור' - שפה שבה מתקשרים אחד עם השני בשריקות שהן תחליף למילים. 

לא, הם לא סתם שורקים, בזה תהיו בטוחים. בשפה הטורקית יש שריקה שמחליפה מילה, ונועדה למשוך אליה אנשים שנמצאים בקצה השני של הכפר. 

לתושבי המקום אין את אמצעי התקשורת שיש לעולם המערבי, אז מזה שנים רבות הם נוהגים לקרוא זה לזה באמצעות שריקות. למה לשרוק אם הם יכולים לצעוק? אז זהו, שזה לא כזה פשוט: צעקה לא תעשה את העבודה, וגם את תצעק - ספק אם יצליחו לשמוע אותך שם", אומר חוקר בשם אונאר גנטרקן מאוניברסיטת 'בוכום' שבגרמניה. "עם השנים התושבים התרגלו לשפה הזו, והיא מאוד נוחה להם".

בכתבה גדולה שהתפרסמה ב'וושינגטון פוסט' לפני כשש שנים, פורסם כי שפת השריקות כוללת בתוכה צלילים שממש מחליפים הברות, ואנשים שמדברים בשפת השריקות - מפעילים את שתי האונות שלהם במוח, בד בבד. "הדרך שבה מידע ניתן לנו בשפה הזאת משנה את הארכיטקטורה של המוח שלנו באופן רדיקלי", אומר גנטרקן.

ומה קורה עם שפת השריקות כיום? לדבריו, יותר ויותר ילידים עוברים לאמץ שיטות תקשורת מערביות כמו טלפון וואטסאפ, אך לא נראה לו ששפת השריקות הולכת להיעלם מן השטח כליל. "זה משהו שטבוע עמוק בתרבות של המקום, ואנחנו אוהבים את המסורת שלנו. אנחנו מקווים שהילדים שלנו לא ישכחו את השפה שבה משתמשים היום 10 אלף איש ברחבי טורקיה. אני רוצה שהילדים שלי גם ידברו את השפה הזו, אבל זה קשה. הם לא גרים בכפר, יש להם טלפונים משלהם, ולהם כבר אין צורך להשתמש בה", אומר אחד התושבים. 

תגיות:טורקיהמדהיםכפרשריקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה