חדשות בארץ

"גירשו וזרקו אותי": אב נכה שהורד מאוטובוס הטיול השנתי של בתו, מוחה על ההשפלה

דבר לא הכין את שי אייזיקוביץ' מרחובות, להשפלה שעבר אתמול (ג') באוטובוס הכיתתי של בתו, שהיה בדרכו לטיול השנתי. לדברי אייזיקוביץ' הוא גורש מהאוטובוס לעיני בתו, הורים ומורים - זאת למרות שהמורה וסגנית המנהל ידעו על מוגבלותו

אא

דבר לא הכין את שי אייזיקוביץ' מרחובות, להשפלה שעבר אתמול (ג') באוטובוס הכיתתי של בתו, שהיה בדרכו לטיול השנתי. 

אייזיקוביץ' - נכה שנתמך במקל הליכה ואב לחמישה ילדים, אמור היה ללוות את בתו בטיול השנתי, אלא שברגע האחרון הדברים השתבשו והוא 'נזרק' לטענתו מהאוטובוס לעיני הילדים והמורים, תוך כדי השפלה צורבת. 

לדבריו, מי שהורתה על הורדתו מהאוטובוס היא סגנית מנהלת בית הספר, ש'יישרה' קו עם נהג האוטובוס שאף הוא התנגד בתוקף להצטרפותו של אייזיקוביץ' לטיול. "סולקתי בהשפלה ובבושת פנים לעיני הבת שלי, תלמידי הכיתה שלי, ההורים והמורים", אומר שי בראיון ל'ווינט'. "אני נסער ולא מצליח להירגע. גירשו וזרקו אותי".

מי שחשבה שרעיון הצטרפותו לטיול עשוי להועיל לבתו הלומדת בכיתה ו' - היא דווקא מחנכת הכיתה. לדבריו, היא הרגיעה אותו שיוכל לנוח באוטובוס אם ירגיש עייפות או קושי. ההצעה נשמעה לו הגיונית והוא החליט לצאת לטיול, אולם ברגע האחרון כאמור, סגנית המנהלת מנעה זאת תוך עזרה מגורמים חינוכיים נוספים ש'טרחו' להוריד את התיק שלו מהאוטובוס. 

"לפני הטיול המחנכת התקשרה להגיד לי שהבת שלי רוצה שאצטרף כהורה מלווה", סיפר שי והוסיף כי בעבר כבר התנדב לכמה וכמה פעילויות מטעם בית הספר, וכי המורה כבר מכירה אותו ואת המוגבלות שלו. תחילה הוא ביקש לוותר, אך המורה אמרה שלא יהיו הרבה עליות, ושזה יעשה רק טוב לילדה שלו - שהפצירה בו אף היא. 

המורה הבטיחה לו שיוכל ללכת בקצב שלו והצוות החינוכי יסייע בידו עד כמה שניתן, ולמען בתו, הוא הסכים. אלא שבבוקר - הכל כבר נשמע ונראה אחרת. "חתמתי על טופס הורה מלווה, עליתי לאוטובוס, ואז הנהג שראה את מקל ההליכה, אמרה בצעקות שהוא לא מוכן שאתקע אצלו באוטובוס, ושהוא לא בייביסיטר שלי. הוא פתח בצעקת על המורות ודיבר אליהן לא יפה, ולכן קראו לסגנית המנהלת", סיפר שי.

כשהסגנית הגיעה, היא ביקשה משי לרדת מהאוטובוס. "בהתחלה חשבתי שהיא רוצה לשאול משהו ולכן השארתי את התיק על המושב באוטובוס. אבל היא אמרה לי לעיני כולם שבגלל המוגבלות שלי אני לא יכול לצאת לטיול. היא אמרה שהאוטובוס לא זז בגללי. היא ידעה שאני מוגבל ושבית הספר אישר שאצטרף כהורה מלווה, אבל העדיפה שקט עם הנהג במקום להעמיד אותו במקומו".

שי מזדעק בכאב, באומרו שאילו היו אומרים לו לפני כן שהוא אינו יכול להצטרף בגלל המוגבלות שלו, הוא היה מקבל את זה ולא מרגיש השפלה כפי שהוא מרגיש כעת. "דווקא בית ספר שאמור ללמד את הילדים לקבל את האחר ולתת כבוד לכל אדם - נותן שיעור רע ומשפיל", הוא אומר. 

תגובת משרד החינוך: "מדובר באירוע חמור מאוד שראוי היה שלא יתרחש כלל. סגנית מנהלת בית הספר פעלה בניגוד גמור לערכי היסוד שמטפחת מערכת החינוך, מתן כבוד לאחר, גילוי סובלנות ומתן יחס מכבד לאדם עם מוגבלות. ערכים אלה הם נר לרגלה של המערכת ובוודאי של אנשי החינוך שלה. הסגנית תזומן לשיחת בירור ונהג האוטובוס יזומן לשימוע על ידי החברה שבה הוא מועסק".

תגיות:טיולאבהשפלהסערהאוטובוסנכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה