חדשות בארץ

גנץ: להקים ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות

שר הביטחון בני גנץ הודיע, כי יגיש בקרוב לממשלה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללות: "מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה". הליכוד: "גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד"

גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ הודיע אמש (מוצאי שבת), כי החליט להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט.

מלשכתו של גנץ נמסר, כי החלטתו התקבלה "לאחר עבודת מטה שקיים בחודשים האחרונים. ועדה זו תהיה בעלת יכולת בדיקה מעמיקה ובלתי תלויה, בניגוד לוועדה המשרדית שניסה שר הביטחון להקים לאור התנגדות נתניהו לוועדת חקירה ממלכתית. הצעת ההחלטה תוגש בזמן הקרוב למזכירות הממשלה, לאחר סיום עבודת המטה במשרד הביטחון ותיאום עם היועץ המשפטי לממשלה שיתגבש בימים הקרובים".

לדברי גנץ, הוא "מצפה שהפעם כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

מהליכוד נמסר בתגובה, כי "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לוויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר, ואחרי שבכירי המל"ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

פרשן חדשות 12, עמית סגל, דיווח אמש כי בכיר בקואליציה מתח ביקורת על גנץ בעקבות הודעתו בנוגע לפרשת הצוללות. לדבריו, "גנץ מתנהג בצורה ילדותית עם הטרלות והודעות לתקשורת כל יומיים. הוא מוציא על כולנו את התסכולים על זה שהוא לא ראש ממשלה". גורם בכחול לבן מסר בתגובה, כי "בניגוד לאחרים, לגנץ יש כבר תוכניות פעולה ומהלכים חשובים לקדם וזו רק ההתחלה. אם ועדות חקירה לאסון במירון והצוללות הן הטרלות – נמשיך להטריל".

הבוקר תתקיים ישיבת העבודה הראשונה של הממשלה החדשה. גנץ הודיע אמש כי יחד עם שר האוצר אביגדור ליברמן, הוא יביא לאישור השרים את ההצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון. לדבריו, מדובר ב"אסון שיכל והיה צריך להימנע, שמחייב אותנו להפקת לקחים מערכתיים ברמה הלאומית. את 45 ההרוגים שום ועדה לא תשיב, ואת צלקותיהם הפיסיות והנפשיות של מאות שנכחו במקום לא נוכל להעלים. אך נוכל למנוע את ההרוגים הבאים, את האסון הבא, למנוע כאב ממשפחות רבות. רק ועדת חקירה ממלכתית, שאינה תלויה באף גורם פוליטי, תוכל להביא לחקר האמת, ואני באופן אישי, וחברי הממשלה כולם, מחויבים לכך".

תגיות:בני גנץהליכודפרשת הצוללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה