חדשות בארץ

דיווח: שרת התחבורה מתכננת לקדם תחבורה ציבורית בשבת

על פי הדיווח בחדשות 12, שרת התחבורה מרב מיכאלי מתכנת להעביר לרשויות המקומיות סמכויות שיאפשרו להן להחליט על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת בשטחן. במפלגות החרדיות הגיבו בזעם: "מיעוט אלים וצעקני מנסה לכפות את דעתו על רוב העם"

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

שרת התחבורה מרב מיכאלי (העבודה) מתכננת לקדם הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, באמצעות העברת הסמכויות בנושא לרשויות המקומיות. על פי הדיווח בחדשות 12, מיכאלי שואפת ליצור מנגנון שיאפשר לרשויות לקבל החלטה באופן עצמאי האם ברצונן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בשטחן, בדומה למצב בתל אביב.

על פי ההערכות, המהלך של מיכאלי נועד לייתר את הצורך בהעלאת הסוגיה לדיון בממשלה, וזאת מתוך הבנה כי יקשה עליה להעביר החלטה רשמית בממשלה שפוגעת בסטטוס קוו.

במפלגות החרדיות הגיבו בזעם על הדיווח. חבר הכנסת יעקב ליצמן (יהדות התורה) מסר כי "צעדי ההרס לצביונה היהודי של המדינה ופגיעה במסורת ישראל יצאו לדרך, בהכרזה מבישה של שרת התחבורה להנהגת תחבורה ציבורית בשבת וחג. מר בנט, שסיפר לנו על וטו של ימינה לנושאי דת, מאפשר את הפגיעה בסטטוס קוו, תוך חילול יום המנוחה הלאומי. בושה וחרפה".

חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס תקף: "הכרזה זו אינה אלא כדי למחוק את הסטטוס קוו הקיים מזה עשרות שנים ולחלל את יום המנוחה היהודי, לפגוע בקדושת השבת שהינה זכר לברית עולם. מיעוט אלים וצעקני מנסה לכפות את דעתו על רוב העם, אשר רוצה לשמור שבת ורוצה לשמור על הזהות היהודית כאן במדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה נפתלי בנט: אל תיתן ידך לדבר. המשך במורשת קודמיך, אשר לא אפשרו לכבות את נר השבת".

עמיתו של אזולאי למפלגה, חבר הכנסת אוריאל בוסו, הוסיף: "חלק מההסכמים ומהמחטפים שנחתמו מתחת לשולחן בכדי להגשים לבנט את חלומו – זו הפגיעה בסטטוס קוו וחילולי השבת. המפתיע הוא איפה קולם של רבני הציונות הדתית, נוכח חילולי השבת הצפויים להתרחש עם הקמת הממשלה".

תגיות:תחבורה ציבורית בשבתיעקב ליצמןמרב מיכאליינון אזולאיאוריאל בוסו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה