חדשות בארץ

הפרעות בלוד: פוענח רצח יגאל יהושע הי"ד

המשטרה ושב"כ מסרו, כי בשבועות האחרונים נעצרו שישה ערבים תושבי לוד ושני פלסטינים בחשד למעורבות ברצח של יגאל יהושע הי"ד. הפרקליטות הגישה הצהרת תובע נגד שבעה מהם, ובכוונתה להגיש נגדם כתב אישום בגין רצח בנסיבות מחמירות

יגאל יהושע הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)יגאל יהושע הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

המשטרה ושירות הביטחון הכללי התירו היום (ראשון) לפרסום, כי פוענח הרצח של יגאל יהושע הי"ד בלינץ' שבוצע בו בחודש שעבר בלוד.

בהודעה משותפת למשטרה ולשב"כ נמסר, כי בפעילות משותפת נעצרו בשבועות האחרונים שישה ערבים תושבי לוד ושני פלסטינים תושבי יהודה ושומרון בחשד למעורבות בפיגוע. בתום החקירה הגישה היום הפרקליטות הצהרת תובע נגד שבעה מהחשודים, לפיה בכוונתה להגיש נגדם כתבי אישום חמורים בעבירת רצח בנסיבות מחמירות.

הפיגוע בו נרצח יהושע, תושב לוד בן 56, התרחש ב-11 במאי בשעות הערב, במהלך ההתפרעויות האלימות בעיר. מממצאי החקירה עלה, כי החשודים החליטו להשליך אבנים על רכבים של יהודים חפים מפשע שעברו באקראי באזור, וזאת מתוך מניע גזעני ולאומני. הם נעזרו בחסימות בכביש שהקימו צעירים ערבים באזור גן האירועים ברחוב המסגר בעיר. החסימות אילצו רכבים שהגיעו לאזור להאט את מהירות נסיעתם.

החשודים נעמדו במיקומים שונים בזירת הפיגוע. לאחר שזיהו את יהושע כיהודי, הם רגמו את הרכב באבנים בעוצמה רבה ומטווח קרוב ביותר. יהושע, שנפגע מהאבנים, נעצר לזמן קצר בסמוך לגן האירועים, ולאחר מכן המשיך בנסיעה לעבר ביתו בשכונת גני אביב בעיר. הוא הצליח להגיע עד לחניית ביתו, שם התנגש ברכב חונה במהלך ניסיונות החנייה. יהושע הובהל לבית החולים במצב קשה, ולאחר שישה ימים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.  

עוד עלה מהחקירה, כי לאחר יידוי האבנים והפגיעה ביהושע, פעלו חלק מהחשודים בניסיון לטשטש את מעורבותם בפיגוע וניסו להעלים את העדויות ממערכת מצלמות האבטחה בזירה. חלק מהחשודים קשורים גם לאירועי יידויי אבנים חמורים נוספים בעיר לוד כנגד יהודים.

בעקבות הלינץ', נפתחה חקירה משותפת של שב"כ וימ"ר מרכז במשטרת ישראל, במסגרתה נעצרו לחקירה שמונה חשודים, שישה מתוכם אזרחים ישראלים תושבי לוד: מוחמד חסונה, בן 33; ח'אלד חסונה, בן 51; כרים בהלול, בן 20; יוסף אל-קדאים, בן 21; וליד אל-קדאים בן 25; ואיאד מראחלה, בן 20.

בנוסף נעצרו אחמד דנון, בן 25, פלסטיני תושב רנטיס, וכמאל דיף אללה, בן 21, פלסטיני תושב בית לקיה, שניהם שוהים בלתי חוקיים בישראל. המעצר בוצע על ידי היחידה המיוחדת "גדעונים" בלהב 433.

במשטרה ובשב"כ אמרו, כי "פענוח הפיגוע החמור והבאת האחראים לדין הינם תוצאה של חקירה מאומצת ויסודית של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל. שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בנחישות לאיתור וסיכול של כל פעילות טרור, וכן יפעלו למצות את הדין עם כל אלו אשר לקחו חלק באירועים האלימים בעיר לוד ובכלל רחבי הארץ".

תגיות:לודערביםהתפרעויותיגאל יהושע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה