חדשות בארץ

הממשלה אישרה הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט, כי בחירתו של איבראהים ראיסי לנשיא איראן הינה "איתות למעצמות להתעורר, איתות אולי אחרון רגע לפני חזרה להסכם הגרעין. משטר של תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית"

הדלקת נרות בזירת האסון במירון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)הדלקת נרות בזירת האסון במירון, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

(עודכן: 13:11)

הממשלה אישרה היום (ראשון) הקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון שהתרחש בל"ג בעומר בהר מירון. על פי הקבוע בחוק, מינוי יו"ר הוועדה וחבריה ייעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

בנוסח ההחלטה, שהובאה לממשלה על ידי שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, נכתב: "הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע, ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים".

בהחלטה נקבע, כי משרד האוצר יקצה להנהלת בתי המשפט שישה מיליון שקלים באופן חד-פעמי וכן חמישה תקני כוח אדם זמניים שישמשו להוצאות הוועדה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי, שר הביטחון בני גנץ ושר האוצר אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון. 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא, ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

"לצד הוועדה, חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים למירון: אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך. למירון מגיעים אנשים מכל המגזרים – חרדים, ציונות דתית, מסורתיים, ספרדים, אשכנזים, חילונים. האחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם, זה תפקיד הממשלה וכך נעשה".

שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי, וגם למשפחות. עלינו לוודא שלעולם לא יתרחש אירוע כזה. מדובר על ועדה שתפקידה קודם כל להציל חיים. אני מודה לשר האוצר ליברמן, לראש הממשלה בנט ולכלל חברי הממשלה, שנרתמו לאישור מהיר של הקמת הוועדה כבר בישיבת הממשלה הראשונה".

בפורום משפחות הרוגי מירון, בו חברות חלק ממשפחות הנספים באסון, בירכו על החלטת הממשלה: "מדובר בהחלטה מבורכת, שתאפשר לנו להתחיל להתרכז סוף סוף בהנצחת זכרם במקום להתעסק במחדלים עצמם. ההחלטה הזו היא החלטה חשובה בהחלט. אומנם היא לא תחזיר לנו את היקרים לנו מכל, אבל לפחות יהיה ביכולתנו לוודא מניעה של אסון נוסף. ההחלטה לכאורה הייתה אמורה להתקבל כבר בשבוע שלאחר האסון, ועצוב שהיינו צריכים להילחם על כך בעצמנו. כולנו תקווה כי יופקו הלקחים, וכבר בזמן הקרוב יחלו בתיקון הליקויים לקראת חגיגות ל"ג בעומר תשפ"ב. כמו כן אנחנו מקווים שבראשות הוועדה יעמוד אדם שיהיה קשוב לצורכי הציבור החרדי, וידאג לוודא מניעה של אסון נוסף תוך שהוא פועל ברגישות ובנחישות".

חבר הכנסת מאיר פרוש (יהדות התורה) מסר בתגובה להחלטה: "במצבנו הנוכחי אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פיתרון אמיתי לנושאים של החרדים, ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי. ימים יגידו איזה קלקולים הוועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ".

 

בנט: בחירת ראיסי לנשיא איראן – איתות למעצמות להתעורר 

בדבריו בפתח ישיבת הממשלה, התייחס בנט לבחירתו בסוף השבוע של איבראהים ראיסי לנשיאה החדש של איראן: "מכל האנשים שחמינאי היה יכול לבחור – ושלא יהיה ספק, זה לא הציבור בחר אלא חמינאי רק אפשר להם לבחור – הם בחרו את 'התליין מטהרן'. זה איש שידוע לשמצה בקרב העם האיראני ובעולם כולו בשל התפקיד שלו בוועדות המוות שניהלו את ההוצאות להורג של מתנגדי המשטר".

"ראיסי אחראי באופן אישי לרציחתם של אלפים רבים של אזרחים איראנים חפים מפשע", הוסיף בנט. "הבחירה בראיסי היא איתות למעצמות להתעורר, איתות אולי אחרון רגע לפני חזרה להסכם הגרעין, להבין עם מי הן עושות עסקים ואיזה סוג של משטר הן בוחרות לחזק. מה שברור לכולנו זה שמשטר של תליינים אסור שיחזיק בנשק להשמדה המונית. זו העמדה הברורה והעקבית של מדינת ישראל".

תגיות:אסון מירוןועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה