חדשות בארץ

זנדברג: אתנגד לרחצה נפרדת בשמורות הטבע

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הודיעה כי תתנגד לאפשר רחצה נפרדת לנשים וגברים במקורות מים הנמצאים תחת פיקוח רשות שמורות הטבע והגנים. יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני: "הוראה פרימיטיבית וחשוכה"

  • י' תמוז התשפ"א
שמורת הטבע עינות צוקים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)שמורת הטבע עינות צוקים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג (מרצ), הודיעה היום (ראשון) כי תתנגד ליוזמה של רשות הטבע והגנים לאפשר, באמצעות חקיקה, שעות רחצה נפרדות לנשים ולגברים במקורות מים הנמצאים בשמורות טבע שתחת פיקוחה.

זנדברג, שמתוקף תפקידה ממונה על רשות הטבע והגנים, הצהירה בראיון ל-ynet כי "אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה המגדרית במרחב הציבורי, שהיא סוג של הדרה, ומהווה פגיעה מהותית בשוויון". היא הוסיפה, כי "בית המשפט האמריקאי קבע כבר בשנות ה-50 ש'נפרד זה לא שווה'. על רקע מציאות של הפרדה הולכת וגוברת בישראל בשנים האחרונות, בתחבורה הציבורית, בהשכלה הגבוהה ובאירועים, אין מקום להרחיב עוד את ההפרדה במרחב הציבורי, ועל כן אתנגד לכל חקיקה בנושא".

כזכור, רשות הטבע והגנים ערכה בשנה שעברה פיילוט לרחצה נפרדת בשמורת הטבע עינות צוקים (עין פשחה) שבצפון ים המלח, וזאת בעקבות בקשות רבות מאוכלוסייה המקפידה על רחצה נפרדת. אלא שבלחץ שדולת הנשים בישראל ובהוראת משרד המשפטים נאלצה הרשות להקפיא את הפיילוט. בחודש שעבר הודיעה הרשות למשרד המשפטים, כי בכוונתה לפעול לקידום חקיקה שתאפשר רחצה בהפרדה.

בתגובה להודעתה של זנדברג, מסר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ': "שוויון נוסח מנהלת בנט = הדרת דתיים וחרדים. וזו, למרבה הצער, כנראה רק ההתחלה".

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, הגיב: "הוראתה של השרה החדשה להגנת הסביבה תמר זנדברג היא 'הוראה פרימיטיבית וחשוכה' הפוגעת בגברים ונשים, יהודים וערבים. על פי ההוראה, כל מי שאורח חייו שונה מאורח חייה של השרה החדשה, לא ייהנה ממקורות המים ברשות הטבע והגנים אפילו לא לזמן קצר".

מטעם ארגון "בצלמו" נמסר כי "השרה להגנת הסביבה, שמתגאה בתמיכה בזכויות אדם, פתאום פוגעת בזכויות אדם של חרדים וערבים. אנחנו נפעל לשנות את ההחלטה".

"מדובר בפייק ניוז", הוסיפו בארגון. "הסמכות הייתה אך ורק בידיים של היועץ המשפטי לממשלה ורשות הטבע והגנים. רשות הטבע כבר תומכת בכך, ואנחנו מאמינים ויודעים שגם היועמ"ש תומך בכך בתנאים מסוימים".

"נזכיר שוב: היוזמה לא תפגע באף אדם, שכן באותו הזמן שהמעיינות יהיו בהפרדה יהיה גם באותו אתר מעיינות שלא בהפרדה, וכך אף אחד לא ייפגע וכולם יקבלו את הזכות ליהנות ממשאבי הטבע".

יו"ר ארגון "אופק ישראל", אלעד צדיקוב, שיגר לזנדברג מכתב בתגובה להודעתה: "ארץ ישראל שייכת לכלל אזרחיה – גם לתושביה שומרי המצוות אשר טובלים ורוחצים בהפרדה", כתב. "הציבור הדתי, החרדי, המסורתי והערבי מונה פלח גדול במדינת ישראל. אי מתן יכולת לציבור כה גדול לממש את זכותו הטבעית ליהנות מאתרי המים היפים בארצנו הוא בגדר עוול. ארץ ישראל איננה שייכת לציבור שומר המסורת פחות מכל ציבור אחר. כשם שמלחמות ישראל, בניית הארץ ושגשוגה נעשים על ידי כלל הציבורים בישראל, הדרתם מאתרי הטבע איננה מוסרית ואיננה ראויה".

תגיות:רשות הטבע והגניםתמר זנדברגרחצה נפרדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה