חדשות בריאות

יישוב צהוב: מספר הנדבקים בקורונה בבנימינה עלה ל-80

בעקבות ההתפרצות במערכת החינוך המקומית, הפכה הבוקר בנימינה ליישוב צהוב במודל הרמזור. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש: "אם נראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט על ההתפרצויות, נחדש את המגבלות שהיו קודם"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מספר הנדבקים בקורונה בהתפרצות הנגיף במערכת החינוך בבנימינה עלה ל-80. לאחר שבועות בהם כל היישובים במדינת ישראל הוגדרו במודל הרמזור כירוקים, הבוקר (שני) הפכה בנימינה ליישוב צהוב.

מוקדים מקומיים נוספים של התפרצויות במוסדות חינוך אותרו במודיעין ובנתניה. במודיעין אובחנו 35 תושבים מאומתים לנגיף, רובם תלמידים מבית הספר "אסיף". בבית ספר יסודי בנתניה התגלו 11 מאומתים. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הורה אתמול לחדש את חובת עטיית המסכות בבתי הספר בבנימינה ובמודיעין, כולל בשטחים פתוחים.

במשרד הבריאות בודקים, האם ההתפרצויות השונות קשורות לווריאנט ההודי של הנגיף. דו"ח אמ"ן התריע אתמול כי וריאנט זה מתפשט במהירות ברחבי העולם, ומסתמן כמידבק ב-60% יותר מאשר הווריאנט הבריטי הדומיננטי בארץ. מעדויות ראשוניות אף עולה, שהוא אלים יותר ומצריך פי 2.5 אשפוזים ביחס לווריאנט הבריטי. באמ"ן הדגישו, כי נראה שהיעילות של חיסון פייזר נשמרת מול הווריאנט, בפרט במניעת מחלה קשה, בעיקר בקרב מי שחוסנו בשתי מנות: "יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה ואחרים מחו"ל ולמניעת המשך התפשטותו בארץ. מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה".

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אתמול אובחנו 48 נדבקים חדשים בקורונה. כ-34 אלף בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.1%. 358 איש בישראל מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 51 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 24 חולים מוגדר קשה, ביניהם 17 מונשמים. מניין הנפטרים נותר בימים האחרונים ללא שינוי, ועומד על 6,427.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר הבוקר בריאיון לרדיו 103FM כי בשלב זה לא ניתן להגדיר את ההתפרצויות כהתחלתו של גל קורונה רביעי: "השאלה הגדולה האם אלו התפרצויות מקומיות שנצליח להתגבר עליהן, לקטוע את השרשראות ולחסום את ההתפשטות, או שזו באמת התחלה של עלייה עקבית ונראה מספרים יותר גדולים. בבריטניה יש עלייה משמעותית בהדבקות ובמקרים, ונצטרך להמשיך לעקוב פה. אם נראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט על ההתפרצויות, נחדש את המגבלות שהיו קודם".

אש ציין, כי מסתמן שההתפרצויות בבנימינה ובמודיעין נובעות מהווריאנט ההודי. הוא העריך, כי בימים הקרובים משרד הבריאות צפוי לאמץ את המלצת צוות הטיפול במגפות ולהמליץ על חיסון גורף לכל בני הנוער בגילאי 15-12: "אני חושב שזה נכון גם בגלל ההתפרצויות שאנחנו רואים, וגם בגלל ההיערכות לשנת הלימודים הבאה. אנחנו לא צריכים לחכות למספרים יותר גדולים, אנחנו רואים שיש לא מעט ילדים שנדבקו בשבוע האחרון".

תגיות:בנימינהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה