חדשות בארץ

הוגש כתב אישום נגד אחד ממבצעי מעשי לינץ’ בעכו

פרקליטות מחוז צפון הגישה כתב אישום נגד תושב עכו, המואשם בהשתתפות במעשי הלינץ' במרדכי כ"ץ ובמור ג'אנאשוילי. כתבי אישום הוגשו נגד שבעה תושבי הפזורה הבדואית, שהשתתפו בחודש שעבר בהתפרעויות ובהפרות הסדר בדרום הארץ

ההתפרעויות בעכו בחודש שעבר (צילום: רוני עופר, פלאש 90)ההתפרעויות בעכו בחודש שעבר (צילום: רוני עופר, פלאש 90)
אא

פרקליטות מחוז צפון הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד חביב אבו חביב (41), תושב עכו, בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות במסגרת גל ההתפרעויות שהתרחשו בעיר עכו בחודש שעבר על רקע לאומני-גזעני.

על פי כתב האישום, ב-12 במאי בשעות הערב, נודע לנאשם כי ישנן תקריות אלימות בין ערבים ליהודים בעכו. הוא חבר לצעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל בעיר, וביחד הם יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים שעברו בקרבתם.

באותו זמן השתתף מרדכי כ"ץ, יהודי בעל חזות דתית, בתהלוכה שהתקיימה בסמוך לרחוב. בשלב מסוים, בקרבתו של כ"ץ החלו קבוצות של צעירים ערבים וצעירים יהודים ליידות אבנים אחת לעבר השנייה. כ"ץ חש כי הרוחות מתלהטות וכי נשקפת לו סכנה, והחליט לעזוב את התהלוכה. הנאשם, שהבחין בו, רץ לעברו ומטווח קצר של כשני מטרים הטיח אבן לאזור ראשו. מתפרע נוסף יידה אבן נוספת לעברו של כ"ץ. כתוצאה מפגיעת האבנים, שלפחות אחת מהן פגעה בראשו, נפל כ"ץ על הקרקע מיד.

בעוד כ"ץ שרוע על הקרקע, יידה הנאשם לעברו אבן נוספת. במקביל, לפחות שישה מהמתפרעים הערבים החלו להכות אותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות בכל חלקי גופו. לעזרתו של כ"ץ נחלצו צעירים יהודים וקצין משטרה, שירה באוויר על מנת להרחיק את המתפרעים. בעודו מתרחק מהמקום, השליך הנאשם אבן נוספת לעבר כ"ץ והצעירים היהודים.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם ויתר המתפרעים נגרמו לכ"ץ שברים בראש, ביד ובצוואר.

בהמשך כתב האישום מיוחסת לנאשם השתתפות בהתפרעות נוספת באותו ערב, שבמהלכה בוצע לינץ' במור ג'אנאשוילי. הוא התגודד יחד עם עשרות צעירים ערבים נוספים, מרביתם רעולי פנים וחמושים במקלות ואבנים, בפינת רחובות דרך הארבעה ויאנוש קורצ'אק בעכו. המתפרעים יידו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית וחסמו את נתיבי הנסיעה באמצעות רהיטים וחפצים שונים. בעוד הנאשם נמצא במקום ואוחז בידיו אבנים, רגמו צעירים אחרים את רכבו של ג'אנאשוילי, שאיבד שליטה על הרכב והתנגש בחומה. ג'אנאשוילי יצא מהרכב בניסיון להימלט, והוכה קשות על ידי המתפרעים.

מוקדם יותר היום, הגישה פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שבעה תושבי הפזורה הבדואית בשנות ה-20 לחייהם, שהיו מעורבים בהפרות סדר אלימות בדרום הארץ בחודש שעבר. הם מואשמים בעבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, ניסיון לתקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות.

על פי פרטי כתב האישום, ב-11 במאי נטלו הנאשמים יחד עם אחרים חלק בהתפרעויות והפרות סדר בכביש 25 בכניסה לשגב שלום. כשהם רעולי פנים, יידו המתפרעים מספר רב של אבנים לעבר ניידות משטרה ושוטרים. השבעה נעצרו בשבוע שעבר בעקבות חקירה, שנוהלה על ידי המשטרה ושב"כ. עם הגשת כתבי האישום, ביקשה הפרקליטות להאריך את מעצרם של חמישה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים. שני הנאשמים הנוספים שוחררו למעצר בית.

תגיות:עכולינץ'ערביםהתפרעויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה