חדשות כלכלה

"החילונים נהנים ממנעמי שלטון שהחרדים אפילו לא חולמים עליהם"

הכלכלן שלמה מעוז תוקף את ההסתה נגד הציבור החרדי: "דווקא המסיתים החילונים, שמשתמשים באמצעי התקשורת באובססיביות נגד הציבור החרדי, שרובו עני ולעיתים עני מרוד, גם מתוך בחירה ודרך חיים, הם דווקא חולבי הפרה הציבורית"

  • י"א תמוז התשפ"א
פרופ’ שלמה מעוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פרופ’ שלמה מעוז (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בעקבות עלייתה לשלטון של ממשלת בנט-לפיד, בחוגים האנטי-חרדיים שוררת עליצות רבה נוכח היעדרן של המפלגות החרדיות מהקואליציה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ביטא את רחשי לבם של רבים בחוגים אלו, כשהצהיר בשבוע שעבר כי "ש"ס ויהדות התורה יבלו הרבה שנים באופוזיציה, נעשה מאמץ בכיוון הזה".

לאווירת השמחה "הפוליטית" נלווים גם טיעונים "כלכליים", המאשימים את החרדים ב'סחטנות' כביכול לאורך השנים ומביעים שמחה על ניתוקם מ'עטיני השלטון'. בטור דעה ב"מעריב", תוקף הכלכלן שלמה מעוז את ההסתה נגד החרדים וקובע כי "דווקא המסיתים החילונים הם חולבי הפרה הציבורית". לדבריו, "הקמת הממשלה החדשה, ממשלת אנטי-נתניהו, הביאה עדנה לרחובות תל אביב השבעים, לאחר ש'המן הרשע' – הוא בנימין נתניהו (לפי אחינועם ניני) – סולק מראשות הממשלה".

"הציבור החרדי מושך אש מצידם של חילונים, שחוללו בכיכר רבין בתל אביב עם היוודע הבשורה המרה עבור החרדים – שהם מחוץ לממשלה החדשה", כותב מעוז. "השימוש בצמד המילים 'עטיני השלטון' יש בו משום הסתה נגד הציבור החרדי, כאילו ששאר הקבוצות באוכלוסייה הישראלית אינן נהנות מעטיניו. האמת היא שדווקא המסיתים החילונים, שמשתמשים באמצעי התקשורת באובססיביות נגד הציבור החרדי, שרובו עני ולעיתים עני מרוד, גם מתוך בחירה ודרך חיים, הם דווקא חולבי הפרה הציבורית, יונקים מחלבה ואף אוכלים את בשרה".

לדברי מעוז, "האמת הסמויה, שגם החרדים וגם שונאיהם לא מודעים לה, היא כי החילונים נהנים ממנעמי שלטון שהחרדים אפילו לא היו חולמים עליהם". הוא מדגים זאת, בין היתר, בנושא הפנסיה: "הממשלה מסבסדת את הפנסיה בהיקף שנתי של 9-8 מיליארד שקל, בשקט, בצנעה, ובעיקר לעשירונים הגבוהים, היות שהסובסידיה הולכת וגדלה ככל שגיל בעל השכר גבוה יותר וככל ששכרו גבוה יותר".

"כמה חרדים אתם מכירים עם שכר של 45,000 שקל בחודש, שיאפשר להם ליהנות מהסבסוד הנדיב של ממשלת ישראל לפנסיה שלהם? בשנים האחרונות נהיה אצל אנשים אמידים המנהג לאסוף דירות. כבר היום יש ליותר מ-10% ממשקי הבית שתי דירות ויותר, לעומת כ-3% בלבד לפני עשור. לכ-2% מהציבור יש שלוש דירות ויותר".

"אותם הממשלה כן אוהבת, עובדה: עדיין יש פטור בגין הכנסה של כ-5,100 שקל לחודש בגין השכרת דירה. מי מחזיק בדירות להשכרה? העניים, הדלפונים או בעלי האמצעים, שהם בעיקר בעלי הממון ממרכז הארץ, רובם – כמובן לא כולם – חילונים? נכון שאין אפשרות לנכות הוצאות בגין ההשכרה, והיה מקום לקבוע שמי שמשכיר דירה יגיש דו"ח מס הכנסה שנתי מלא ומסודר, הכנסה מדירה היא כמו הכנסה מכל עסק. ועדיין, עלות סבסוד הפטור היא כ-7 מיליארד שקל בשנה, כסף טוב שהולך ברובו להורי העולזים בכיכר רבין השבוע".

בהמשך יוצא מעוז נגד "הישראבלוף שנקרא 'קרן השתלמות'", כהגדרתו: "הפרשה לקרן ההשתלמות, שמקורה בימים שבהם להסתדרות היה כוח מניע באמצעות 'הוועדים הגדולים במשק', הייתה במקורה עבור השתלמות בחו"ל של אקדמאים, בייחוד בעלי תואר שלישי, כדי שיוכלו לצבור הון לטיסה וללימודים בחו"ל בזמן שבישראל היה מעט מאוד מטבע חוץ. הזכאות לקרן השתלמות התפשטה כאש בשדה קוצים. עכשיו למרבית השכירים, וגם לעצמאים בשכבות השכר הגבוהות, לפקידים ולשכירים עשירים, יש זכאות לקרן השתלמות הנותנת פטור ממס לאחר הפקדה של שש שנים – הן על ההפקדות והן על הפירות שהיא הצמיחה. עיקר הנהנים הם שני החמישונים העליונים בהכנסות שכר". סבסוד ההפרשות לקרנות ההשתלמות, ממנו החרדים כמעט ולא נהנים, עולה למדינה כ-8 מיליארד שקל בשנה: "כן, עבור החזקים באוכלוסייה".

גם ההטבות הפנסיוניות שנותנת המדינה לעובדי השירות הציבורי כמעט ואינן מגיעות למגזר החרדי: "המדינה, באמצעות גופים ציבוריים ועם מלכ"רים בשירות הציבורי, מסבסדת את העובדים הוותיקים. הערכה בלבד היא כי סבסוד זה עולה למדינה בין 25-22 מיליארד שקל בשנה. כמה חרדים ישנם בקרב עובדים בסקטור הציבורי? בדרגות בכירות בשירות הציבורי חלקם של החרדים הוא 1.5% בלבד, חלקם אמור לעלות, אבל הסבסוד העיקרי הולך היום דווקא למי שמלבים את השנאה נגדם". 

מעוז מוסיף, כי הקיפוח של החרדים בעוגת התקציב הממשלתי בולט במיוחד בהשוואה להישגים שרשם יו"ר רע"מ מנסור עבאס במשא ומתן הקואליציוני עבור המגזר הערבי: "השקעה של מיליארד שקל בשנה בכבישים באזורי החברה הערבית, עוד 500 מיליון שקל בשנה למיגור הפשיעה בחברה הערבית, 100 מיליון שקל לשנה לתיקון עיוותים בקידום פרויקטים ביישובים הערביים ועוד נושאים כמו הגדלת מספר העובדים הערבים בסקטור הציבורי, הגדלת יעד שיווק הקרקעות בעוד 10,000 יחידות דיור בשנה במגזר הערבי, חתימה של עוד חמישה הסכמי גג עם רשויות מקומיות ערביות, פתרון הולם לבעיות תכנון למצוקת הדיור ביישובים הערביים, והדובדבן בחבילה של יאיר לפיד, ראש הממשלה החליפי: הקפאה של האכיפה על בנייה לא חוקית, 'בלתי מורשית' בשפת ההסכם, עד 2024. עוד תכיר הממשלה בשלושה יישובים לא מוכרים: עבדה, ח'שם-זנה ורח'מה. כן הוסכם להקפיא הריסת בתים שאוכלסו או שבנייתם הסתיימה עד תחילת ינואר 2021".

הרב זמיר כהן מנפץ מיתוס של 70 שנה בפחות מ-13 דקות. תקשורת, פוליטיקאים ומפלגות, מול עובדות, נתונים ומספרים. לראות ולא להאמין מה ניסו למכור לנו עשרות שנים. חובה לצפות

תגיות:הציבור החרדישלמה מעוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה