חדשות בארץ

בעקבות הסערה: הוסר המיצג המזעזע במוזיאון עין חרוד

הנהלת המשכן לאומנות עין חרוד החליטה להסיר את המיצג המביש, במהלכו מתבצעת שריפת שם השם המפורש. יו"ר ארגון אופק ישראל, אלעד צדיקוב: "אנו מצפים לתשובת משקל – לקדש שם שמיים במקום, עם תערוכה של בעלי תשובה"

  • י"ד תמוז התשפ"א
(אילוסטרציה)(אילוסטרציה)
אא

בעקבות הסערה הציבורית שפרצה לאחר חשיפת המיצג המזעזע במשכן לאומנות עין חרוד, במהלכו מתבצעת שריפת שם השם המפורש, החליטה אתמול (רביעי) הנהלת המוזיאון להסירו.

כזכור, אל המיצג המביש נחשפו ילדים במוסדות החינוך באזור הצפון שהובאו אל המוזיאון במסגרת "סיור תרבותי". בין היתר, הגיעו לשם גם ילדי גן ממלכתי-דתי מהיישוב גדעונה שבמועצה האזורית גלבוע.

חברי כנסת וארגונים שונים דרשו מהמוזיאון להוריד את המיצג, ואף נעשתה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירה נגד האחראים לפרסומו.

יו"ר ארגון אופק ישראל, אלעד צדיקוב, שחשף את הפרשה, הגיב הבוקר על החלטת המוזיאון בעין חרוד: "בעקבות החשיפה והמאבק שעוררנו, ונקיטת העמדה החד-משמעית של משרד החינוך – המשכן לאומנויות חדל מלעבור על פלילית על סעיף 173 לחוק העונשין לשרוף את שם השם. אנו מצפים לתשובת משקל – לקדש שם שמיים במקום הנ"ל. קרי, תערוכה של בעלי תשובה שמקדשת את שם אלוקי ישראל".

חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) מסר: "פניתי מעל בימת הכנסת, ושוב אמש לשר התרבות, להסיר את המיצג הפוגעני ממוזיאון עין חרוד אשר מבקש לחלל את הקדוש ביותר לעם היהודי שם השם. אני שמח שנענו לדרישתי החד-משמעית והסירו את המיצג הפוגעני. מכאן ילמדו להבא האומנים למיניהם שלא ניתן שיפגעו בקודשי ישראל וברגשות הציבור. אף אחד מהם לא היה מעז להציג איזה שהוא מיצג עם חילול הקוראן או הברית החדשה, או מיצג עם סממנים של הדרת נשים או פגיעה מגדרית, שאז חברי הכנסת מהשמאל היו מיד נחפזים לתקוף ולהוקיע אותם".

מנכ"ל ארגון בצלמו, שי גליק, אמר: "אני מברך את הנהלת המשכן לאומנויות שהבינו את חשיבות הסרת המיצג והורידו אותו. חופש האומנויות הינו חשוב ביותר, יחד עם זה אין ספק שיש כאן פגיעה חמורה ברגשות דת של מיליונים. מודה ועוזב ירוחם".

תגיות:אלעד צדיקובשם המפורשמשה אבוטבול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה