חדשות בארץ

דרעי באביתר: להסדיר את היישוב

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע עם חברי סיעתו לסיור ביישוב אביתר שבשומרון. בתום הביקור אמר, כי ידרוש מראש הממשלה בנט לכנס את הקבינט הביטחוני לדיון בסוגיה: "זו לא החלטה אישית של אף אחד, צריך שהקבינט יבין את כל ההשלכות"

סיעת ש"ס עם דגן ביישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)סיעת ש"ס עם דגן ביישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע היום (ראשון) עם חברי סיעתו לסיור ביישוב אביתר שבשומרון. בסיור השתתפו יו"ר המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, יו"ר תנועת "נחלה" דניאלה וייס וראשי המתיישבים במקום. חברי הכנסת הביעו תמיכה בהסדרת היישוב, בו מתגוררות כעת למעלה מ-50 משפחות. במהלך הסיור הם ביקרו בבית המדרש של היישוב.

דגן הציג בפני חברי סיעת ש"ס את החשיבות האסטרטגית הרבה של ההתיישבות היהודית בגזרה. וייס ציינה, כי אביתר הינו סמל למאבק בהשתלטות הפלסטינית על הקרקעות, והצהירה כי פינויו יהווה ניצחון פלסטיני גדול: "האחריות היא על ראש הממשלה בנט והוא לא יכול לברוח ממנה". 

בדברים שנשא בסוף הביקור, אמר דרעי כי להחלטה בנוגע ליישוב אביתר השלכות רבות, ביטחוניות ומדיניות, על ההתיישבות כולה באזור, ולא מדובר בהחלטה נקודתית: "בכוונתי לפנות לראש הממשלה בנט ולשר הביטחון גנץ, לדרוש שהקבינט הביטחוני יתכנס לדון בנושא הזה. אסור להשאיר את ההחלטה הזאת בידי אלוף פיקוד המרכז או בידי שר הביטחון, זו לא החלטה אישית של אף אחד. צריך שהקבינט יבין את כל ההשלכות".

"זה לא מקרה שהגענו לכאן בצום י"ז בתמוז, כולנו יודעים מה קרה ביום הזה", הוסיף דרעי. "באנו לכאן לשמוע, לתמוך, להזדהות ובעיקר לפעול כדי שהיישוב הזה לא רק שלא ייהרס חלילה אלא יוסדר, יתפתח ויקבל מעמד רשמי כמו כל יישוב בארץ ישראל. זו ארץ אבותינו, זו נחלת אבותינו. זה לא עניין פוליטי, זה עניין עקרוני, התיישבותי עם השלכות פנימיות משמעותיות על כל האזור. חייבים להבין מה המשמעות אם הפלסטינים יחגגו כאן את נצחונם, ומה יהיו ההשלכות על האזור כולו ועל הציר החשוב עליו יושב אביתר. מחר, בישיבת ראשי האופוזיציה, אשוחח עם ראש האופוזיציה נתניהו ואחרים, כדי שכל האופוזיציה תירתם למאבק הזה. אתם השליחים של כל עם ישראל, ואנחנו מחויבים לעשות הכל שהיישוב הזה יישאר".

ראש מועצת שומרון ציין כי "דרעי וכל סיעת ש"ס עומדים תמיד לימין ההתיישבות והם שותפים מלאים. לא היה דבר אחד שביקשנו והם לא עזרו, וזו הזדמנות להודות לך על כל מה שאתם עושים למען ארץ ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל. אנחנו באנו כאן לחזק את היישוב החשוב הזה המונה 53 משפחות, שנבנה אחרי פיגועים קשים. התשובה של ממשלת ישראל צריכה להיות מאבק נגד אויבי ישראל ולא נגד אוהבי ישראל, ואני קורא לכל חברי הכנסת להתאחד בעד הישוב אביתר".

המאחז אביתר הוקם לראשונה ב-2013, לזכרו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח בפיגוע דקירה בצומת תפוח. כעבור זמן קצר הוא נהרס על ידי הצבא. בחודש שעבר חודשה ההתיישבות במקום, בתגובה לפיגוע ירי בצומת בו נרצח יהודה גואטה הי"ד. מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיר ידעי, הוציא בתחילת החודש צו תיחום ליישוב, לקראת פינויו.

תגיות:אביתרש"סאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה