חדשות בארץ

מנסור עבאס: רוצה מדינה פלסטינית – פועל לקדם את חידוש המו"מ

בריאיון לעיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי", אמר יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי המעמד ממנו נהנית מפלגתו בקואליציה "יפתח אופקים" שיאפשרו לקדם את זכויות העם הפלסטיני

עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר רע"מ מנסור עבאס רמז אתמול (ראשון), בריאיון לעיתון הערבי "אל-קודס אל-ערבי", כי הוא עושה מאמצים לקדם את חידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. הוא הודה כי ההסכם הקואליציוני עליו חתם מתייחס "בקווים כלליים" בלבד לסוגיה הפלסטינית ולנושא השלום, אולם הוסיף: "ההסכם הזה הינו משוואה פוליטית זמנית שנועדה להקים ממשלה המורכבת מקטבים פוליטיים שונים. אולם ברור לי שהמעמד ממנו אנו נהנים עכשיו יפתח לנו אופקים למסגרת הפלסטינית הכללית ולדיבור על זכויות עמנו".

עבאס סירב להרחיב בפרטים על צעדיו בתחום המדיני, אולם הדגיש: "אהיה תמיד גורם חיובי לתמיכה בסוגיית עמנו הפלסטיני. לא אחסוך במאמצים כדי לדחוף להסדר ולפתרון לטובת עמנו הפלסטיני".

"אנו רוצים בהקמתה של מדינה פלסטינית בגדה, בעזה ובירושלים, ולממש את זכויותינו האזרחיות, הלאומיות והדתיות במסגרת מערכת האזרחות השווה עם יחסים בין ערבים ליהודים המבוססים על שוויון ולא על נתינות ונחיתות", הצהיר עבאס. "מבחינה זו, רע"מ מתייחדת בחזון לטווח הארוך, לפיו אנחנו רוצים להגיע למצב של שלום וביטחון הדדיים, שותפות וסובלנות בין שני העמים".

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד מסר בתגובה: "ממשלת ההונאה בראשות בנט שקד וסער כבר מכרו את כל הערכים שלהם. מה זה בשבילם לסכן את ישראל ולהחזיר לקדמת הבמה את הפלסטינים, אחרי יותר מעשור שבו בזכות נתניהו הם הפכו ללא רלוונטיים? ממשלת שמאל על מלא".

תגיות:שלמה קרעימנסור עבאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה