חדשות בארץ

לילה לבן בכנסת: הקואליציה העבירה שורת חוקים בקריאה ראשונה

למרות הפיליבסטר הארוך שקיימה האופוזיציה, הצליחה הקואליציה במהלך הלילה לאשר בקריאה ראשונה סדרה של הצעות חוק, ביניהן הרחבת החוק הנורבגי, הארכת מועד התקציב וחוק שיאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה

הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת ננעלה הבוקר (שלישי) לאחר 15 שעות רצופות של דיונים, בהם ניסתה האופוזיציה להתיש את הקואליציה החדשה באמצעות פיליבסטר שכלל נאומים רבים. במהלך הלילה הארוך, הצליחה הקואליציה להעביר בקריאה ראשונה סדרה של הצעות חוק, הכוללות את הרחבת החוק הנורבגי והארכת מועד אישור התקציב.

חוק נוסף שעבר קובע את המנגנונים שנועדו לשמר את הפריטטיות בעבודת הממשלה ולהבטיח את קיום הרוטציה בין ראש הממשלה נפתלי בנט לראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. החוק, שאושר ברוב של 62 תומכים מול 55 מתנגדים, מציע להחיל את מנגנון ההצבעה הפריטטי שקבעה הממשלה לגבי מליאת הממשלה גם בוועדות השרים השונות. בנוסף קובע החוק, כי הרוטציה בין בנט ולפיד תתקיים גם אם הוחלט על התפזרות הכנסת לפני גמר כהונתה.

הצעת החוק שזכתה לכינוי "החוק לפיצול הליכוד" אושרה ברוב של 57 תומכים מול 42 מתנגדים. על פי ההצעה, ארבעה חברי כנסת יוכלו להתפלג מסיעתם גם אם אינם מהווים שליש ממנה. חבר הכנסת דודי אמסלם מהליכוד תקף את שר המשפטים גדעון סער, שהציג את הצעת החוק: "אני חושב שהתפצלות בכנסת היא דבר לא מוסרי. אני בז לך. מעבר כזה זה שוחד, ואני בז לעולם המושגים שלך ושל אלקין". יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי מדובר בהצעת חוק שמעודדת "גניבת דעת או רמאות. זה עובר בקלות כאילו זה לגיטימי. מה אנחנו משדרים לציבור?".

במקביל לישיבת המליאה, התכנסה הוועדה המסדרת כדי לקדם הצעות חוק נוספות של הקואליציה ומינויים שברצונה להעביר. בין השאר, המליצה הוועדה למנות את חבר הכנסת גלעד קריב (העבודה) ליו"ר ועדת החוקה – מינוי שאושר לאחר מכן בהצבעה בוועדת החוקה.

חברי האופוזיציה מחו על קיום הדיון בוועדה המסדרת בזמן ישיבת המליאה. חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) אמר, כי האופוזיציה תפנה ליו"ר הכנסת בדרישה לבטל את ההצבעות בוועדה: "לא הותרתם לנו ברירה, ויכול להיות שנפנה לבג"ץ. אם בג"ץ לא יקבל את עמדתנו – זה יהיה תקדים ונוכל להתנהל כך בעתיד".

תגיות:מליאת הכנסתהוועדה המסדרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה