חדשות בארץ

מתווה הפשרה להסדרת אביתר נחתם באופן רשמי

מזכיר הממשלה שלום שלמה חתם על המסמך להסדרת היישוב אביתר, שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן: "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ"

היישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)היישוב אביתר (צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

מתווה הפשרה להסדרת היישוב אביתר שבשומרון נחתם הלילה (חמישי) באופן סופי. על המסמך הרשמי, שאושר על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ, חתם מזכיר הממשלה שלום שלמה, על דעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

על פי המתווה, שקיבל את הסכמתם של תושבי אביתר, הם יפנו את המקום עד יום שישי הקרוב בשעה 16:00. תכולת המבנים תפונה, והמועצה האזורית שומרון תהיה אחראית לנעול אותם עד ה-9 ביולי כשהם ריקים.

עם פינוי היישוב, יציב צה"ל במקום כוח צבאי קבוע. מערכת הביטחון תבצע הליך של סקר קרקע ותשלימו במהירות האפשרית, כשבמקביל תוכן הצעה עקרונית לתוכנית מתאר ליישוב.

בתום ההליך, האדמות שיימצא כי ניתן להכריז עליהן כאדמות מדינה – יוכרזו, והשטח שמחוץ להכרזה יפונה. בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה הראשונית על השטח כאדמת מדינה, תתאפשר הקמת ישיבה ומגורים נלווים לה ולמשפחות של צוותה. לאחר השלמת ההליכים הקרקעיים והתכנוניים הנדרשים, ובכפוף לכל אישורי הממשלה הנדרשים, המדינה תאפשר נוכחות קבע אזרחית. אופיה של נוכחות זו ייקבע בתיאום בין ראש הממשלה, שר הביטחון וראש המועצה האזורית שומרון.

"התקבלה החלטה לא פשוטה עבור שני הצדדים", אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "מתוך האתגר והקושי נצא מחוזקים יותר באביתר ובבניין הארץ. המתווה שסוכם הוא לא מתווה החלומות שלנו, אולם כל צד בא בו לקראת השני למען אחדות ישראל בימים קשים אלו של פילוג בעם. ההסכם הזה מחייב אותנו לצעדים לא פשוטים".

יו"ר תנועת נחלה, צבי אלימלך שרבף, הוסיף: "הגענו להר הטוב הזה להוסיף התיישבות יהודית, יש לנו צער גדול שבזמן שממשלת ישראל לא מטפלת בבנייה הערבית היא מוצאת את האנרגיות להרוס יישוב יהודי. על מנת למנוע הרס המקום באופן מוחלט החלטנו לקבל את המתווה, ואנו מאמינים שמתווה זה יקדם התיישבות יהודית ממלכתית על ההר ובעזרת השם יהיה פתח להתיישבות יהודית רחבה בכל מרחבי יהודה ושומרון".

תגיות:נפתלי בנטאביתרבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה