חדשות בארץ

מהומה במליאה: חבר הכנסת אביר קארה הצביע פעמיים

במהלך ההצבעות על סעיפי חוק החל"ת, חבר הכנסת אביר קארה מימינה הצביע גם במקומה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן. האופוזיציה דרשה לפתוח בחקירה פלילית ונטשה במחאה את המליאה. קארה טען כי הצביע בשגגה מהמחשב של סילמן

אביר קארה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)אביר קארה (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(עודכן: 12:47)

במליאת הכנסת פרצה היום (חמישי) מהומה, לאחר שבמהלך הצבעה על אחד מסעיפי חוק החל"ת הצביע חבר הכנסת אביר קארה (ימינה) פעמיים – הן במחשב שלו, והן במחשב של יו"ר הקואליציה עידית סילמן.

האופוזיציה דרשה מיו"ר הכנסת מיקי לוי לעצור מיידית את המשך ההצבעות ולבדוק את האירוע. לטענתם, ייתכן שקארה הצביע הצבעה כפולה גם בהצבעות קודמות. חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד איים, כי חברי האופוזיציה יעזבו את אולם המליאה: "גנבו את הבחירות, גונבים את ההצבעות", צעק. לאחר מספר דקות סוערות הכריז לוי הפסקה של עשר דקות לבירור התקרית.

אירוע דומה של הצבעה כפולה בכנסת התרחש בשנת 2003. מדובר בעבירה פלילית, ובעקבות התקרית החליט היועץ המשפטי לממשלה דאז אליקים רובינשטיין להגיש כתבי אישום נגד חברי הכנסת יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי בעבירות של זיוף, מרמה והפרת אמונים.

מטעמה של סילמן נמסר, כי היא לא ביקשה מקארה להצביע עבורה. מלשכתו של קארה נמסר כי "סגן השר ח"כ אביר קארה הצביע בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן".

הרוחות במליאה לא נרגעו גם לאחר החזרה מההפסקה. לוי הודיע, כי לאחר בדיקה שנעשתה עם קארה על ידי הייעוץ המשפטי יחד עם מזכירת הכנסת, הוחלט לקיים הצבעה מחודשת על הסעיף בו הצביע פעמיים: "הנושא נבדק, הייתה הצבעה, על פי ההצהרה של ח"כ קארה הצבעה אחת בשוגג מה עוד שמיד עם ההצבעה הוא הרים את ידו והודיע שהוא הצביע בשוגג".

בתגובה לדברים, תבעו חברי כנסת באופוזיציה לפתוח בחקירה פלילית. חבר הכנסת אמיר אוחנה (הליכוד) דרש לבדוק את המצלמות במליאה שבועיים לאחור בנוכחות נציג מהאופוזיציה, כדי לבחון אם היו מקרים נוספים בהם קארה הצביע פעמיים: "קודם כל מדובר בעבירה פלילית", אמר. "אי אפשר להצהיר לפרוטוקול 'גנבתי' ואז להיות פטור מעונש. בנוסף, לא מדובר פה בשוגג. אם הוא היה יושב במקרה בכיסא אחר ואז מצביע זה בשוגג, אבל הוא הצביע פעמיים משתי עמדות כדי שייספרו שני קולות שהצביע ח"כ אחד".

חברי האופוזיציה החליטו להחרים את המשך ההצבעות, ורובם נטשו את המליאה. "לא מדובר בתקדים", כתב חבר הכנסת קיש בטוויטר. "בעבר שני מקרים של הצבעה כפולה הוגדרו עבירה פלילית ונגמרו בהדחת חבר הכנסת העבריין מתפקידו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) פנה בתלונה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש לפתוח בחקירה מיידית בחשד להצבעות כפולות של קארה. "מי שגנב את קולות הבוחרים מצביע גם פעמיים במליאה וגונב את ההצבעות", תקף בטוויטר. "הכל 'בטעות' כמובן. בושה".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב: "על הצבעה כפולה כמו שעשה עכשיו אביר קארה במליאה היועמ"ש דאז רובינשטיין הורה על חקירת משטרה נגד יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי. נגד שניהם הוגשו כתבי אישום בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. מעניין מה יעשה עכשיו מנדלבליט".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) אמר: "הדבר לא מפתיע, הוא אשר אמרנו – זו קואליציה המובנית על שקר והונאה. זו לא מקריות, אלא שיטה ותרבות של שקר. נדרוש את בירור העניין עד תומו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "בהתחלה הם גנבו את הבחירות ועכשיו הם גנבו את ההצבעות. ממשלת בנט, לפיד, עבאס – הפכה את הנוכלות לשיטה, ונעשה הכל כדי להפיל את הממשלה הרעה הזו".

בליכוד אמרו כי "ממשלת ההונאה ממשיכה במדיניות 'אין הפתעות': מי שגנבו את קולות הימין והקימו ממשלת שמאל בתמיכת אנטי-ציונים, עכשיו גונבים הצבעות במליאה".

תגיות:מליאת הכנסתאביר קארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה