ונשמרתם

חם היום: אוהבים מים קרים (מדי)? אתם חייבים לקרוא את זה

רבים מאיתנו, כלל לא נהנים משתיית מים אם הם לא קרים, קרים מאוד אפילו. אמנם זה מרענן את הגוף ועוזר במעט להקל על תחושת החום הנוראית, אך יש לפעולה הזו גם השלכות מסכנות חיים, וכדאי שתדעו אותן

אא

חם היום. 

חם מאוד היום. 

ורבים מאיתנו, כלל לא נהנים משתיית מים אם הם לא קרים, קרים מאוד אפילו. אמנם זה מרענן את הגוף ועוזר במעט להקל על תחושת החום הנוראית, אך יש לפעולה הזו גם השלכות מסכנות חיים, וכדאי שתדעו אותן. 

לפני שנעמיק בסכנות עצמן, כדאי להזכיר שהגוף שלנו יודע לשמור על הטמפרטורה הרצויה לו - גם בקיץ. לפיכך, כל דבר קר מדי או חם מדי שיוכנס אליו, עלול לפתח תגובות 'אנטי' ולגרום נזק. 

אחדים מכם יכולים להנהן בראשכם לאות חוסר אמון, אולם דעו לכם שהאזהרות הללו אינן מיותרות, ולא חסרים אנשים שסבלו מתופעות לוואי כמו התעלפויות והתייבשות - דווקא משום שלא התייחסו למידע הזה. 

הנה חמישה דברים עקרוניים שאתם חייבים לשים לב אליהם, לפני שאתם מסתכנים ושותים מים צוננים מדי (או משקאות אחרים שהם קרים מדי):

הסכנה הראשונה - חוסר אנרגיה משווע

אמנם זה כיף לשתות מים קרים מאוד, אבל מחקרים הוכיחו כי שתיית מים קרים מאוד מזיקה לכם בכך שהיא נוטלת מכם אנרגיה, במקום לתת לכם אותה. 

אולי באותו רגע אתם מרגישים כיף, רוויה והנאה, אך מה שקורה בגוף שלכם מרגע שמים קרים מאוד נכנסו אליו הוא שהגוף מתחיל להילחם בטירוף כדי להחזיר לעצמו את הטמפרטורות הנכונות. התהליך הזה בעצם יורגש אצלכם כעייפות גדולה מאוד וחוסר אנרגיה. 

הסכנה השנייה - התכווצויות וכאבי בטן

שתיית משקאות קרים מדי מעמידה אתכם בסכנה נוספת: התכווצויות, קשיי עיכול, בחילות ואפילו כאבי בטן חזקים. 

הסיבה שאתם מרגישים את זה דווקא שם היא שמים קרים מדי מקשים על הקיבה והמעיים לפרק את המזון, ולכן זה יבוא לידי ביטוי באמצעות כיווץ שרירים. 

הסכנה השלישית - הורס לכם את הדיאטה 

על אף שמקובל לחשוב שמים עוזרים ביותר לדיאטה, מומחים יגידו לכם ששתיית מים קרים מדי דווקא מזיקים לתהליך השלת הקילוגרמים המיותרים מהגוף, ולא עוזרים לו. 

שתיית מים קרים מדי, ובזמן בזמן האוכל, גורמת להתקשות השומן המצוי באוכל - ומכאן להשמנה הדרך קצרה, כי הגוף לא יכול לפרק מזון כל כך קשה, והוא עובד יותר בשל כך. 

המתינו עם המים עד לאחר הארוחה, ודאגו לשתות מים בטמפרטורת החדר אם אתם רוצים לדבוק בדיאטה. 

הסכנה הרביעית - האטת קצב הלב ואפילו עילפון 

שתיית מים קרים מדי גורמת להאטת קצב הלב, לתחושת חולשה ובמקרים קיצוניים יכולה להביא אפילו לעילפון. 

הסכנה החמישית - בעיות מעיים תכופות כמו שלשול ועצירות

שתיית מים קרים מדי מזיקה ביותר למערכת העיכול וגורמת לכיווץ שרירי הרקמות במעי הדק והגס - דהיינו עצירות או שלשול. הדבר מאוד תלוי באדם ובסוג הרגישות של מערכת העיכול שלו. אם יש למערכת העיכול מספיק אנרגיה, היא תדע לעבוד היטב ותצליח לספוג את ה'מהלומה' שזה עתה הנחתתם עליה בצורה של מים כל כך קרים, אך אם לא - היא עשויה להגיב באחת משתי הצורות החריפות הללו. 

תגיות:מיםקורחוםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה