חדשות בארץ

טרגדיה: מפקד חטיבת הנח"ל התמוטט במהלך אימון כושר ונפטר

אל"מ שרון אסמן, שנכנס לפני שלושה ימים לתפקידו כמפקד חטיבת הנח"ל, התמוטט במהלך אימון כושר בבסיס. צוות רפואי ביצע בו פעולות החייאה, בסופן נאלץ לקבוע את מותו

אל"מ שרון אסמן ז"ל (צילום: דובר צה"ל)אל"מ שרון אסמן ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 15:42)

אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל, התמוטט הבוקר (חמישי) במהלך אימון כושר בבסיס צה"ל במרכז הארץ. צוות רפואי ביצע בו פעולות החייאה, בסופה נאלץ לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. פרטי ההלוויה יפורסמו בהמשך.

מדובר צה"ל נמסר כי המשטרה הצבאית פתחה כנהוג בחקירה, בסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית.

אסמן, בן 42, התגייס בשנת 1997 לחטיבת הנח"ל, ושירת בצה"ל כ-25 שנה בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. בין השאר הוא השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד "שחם" בחטיבת הנח"ל במבצע "צוק איתן", במהלכו נפצע. בשנים האחרונות הוא שירת כמח"ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד צפון.

אל"מ אסמן נכנס לפני שלושה ימים בלבד לתפקידו כמפקדה החדש של חטיבת הנח"ל. בעקבות האסון, מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה ישראל שומר, חזר זמנית לפקד על החטיבה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד לאסמן: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. ליבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ אמר: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל אל"מ שרון אסמן. שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב, כמג"ד בצוק איתן, מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון, חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. בטקס החילופים שלו לפני שבוע אמר שרון: 'בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב'. כך נזכור אותו: גיבור, יוזם ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי למשפחתו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו הביע תנחומים למשפחתו של אסמן: "שרון תרם רבות לביטחון ישראל במשך כ-25 שנה, כששירת בתפקידי לוחמה ופיקוד. הוא נפצע במהלך מבצע 'צוק איתן' בעת שירותו כמפקד גדוד 'שחם', וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו. אני מצדיע לו ומחבק את משפחתו רעייתו, בנותיו, הוריו ואחיו. יהי זכרו ברוך".

תגיות:צה"לשרון אסמןחטיבת הנח"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה