חדשות בריאות

185 נדבקים חדשים, 35 חולים במצב קשה

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 0.5%. דו"ח חדש של מומחי האוניברסיטה העברית מתריע, כי ללא נקיטת צעדים מיידיים לבלימת גל ההדבקה הנוכחי, בתוך כשבועיים התחלואה תעלה לכ-1,000 נדבקים חדשים ביום

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות עדכן היום (ראשון), כי אתמול אובחנו 185 נדבקים חדשים בקורונה. 38,938 בדיקות פוענחו, ושיעור הבדיקות החיוביות מתוכן עמד על 0.5%.

מספר חולי הקורונה הפעילים בישראל עומד הבוקר על 2,455, מתוכם 62 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 35 חולים מוגדר קשה, ביניהם 16 חולים מונשמים. מניין הנפטרים מפרוץ המגפה נותר ללא שינוי, ועומד על 6,429.

צוות המומחים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, העוקב אחרי נתוני תחלואת הקורונה בישראל, העביר אמש למל"ל דו"ח עדכני, בו התריע על התפשטותו של "גל הדבקה ממשי", שכדי לעוצרו יש צורך ב"פעולות ממשיות". לדברי המומחים, "עיכוב בנקיטת צעדים עכשיו יחייב נקיטת צעדים קשים יותר בהמשך להשגת אפקט דומה. ללא שינוי באופן ההתנהגות – הקפדה על מסכות, תו ירוק מרוכך – בסבירות גבוהה לא נצפה האטה, ונראה שקשה למנוע  הגעה לכ-1,000 נדבקים יומיים בתוך כשבועיים".

החוקרים ציינו, כי נראה שיעילות החיסון במניעת הדבקה בזן דלתא ההודי פחתה ונעה בין 60 ל-80 אחוזים. ניכרת עלייה קטנה אך ממשית בתחלואה הקשה והבינונית, אך בשל התפלגות גילאי הנדבקים ומבצע החיסונים הנרחב עלייה זו איטית באופן משמעותי. בשלב זה לא הצטבר בארץ מידע מספק שיאפשר להעריך את יעילות החיסון במניעת תחלואה קשה, אך מדיווחים בעולם עולה שהחיסון ממשיך לספק הגנה יעילה כבעבר מפני תחלואה קשה גם במקרה של הדבקה בזן דלתא.

בשורה התחתונה, הדו"ח ממליץ לנקוט בצעדים מיידיים להגבלת התפשטות ההדבקה: הגברת הסברה; אכיפה של מסכות בחללים סגורים והחזרת התו הירוק; וכן מיקוד מאמצים במניעת הדבקה בקרב אוכלוסייה פגיעה, בדגש על בתי חולים ובתי אבות. במקביל, על בתי החולים להיערך לגל תחלואה נוסף, שהיקפו צפוי להתברר בתוך שבוע עד שבועיים.

תגיות:משרד הבריאותהאוניברסיטה העבריתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה