חדשות בארץ

נתניהו: "בנט בישל דייסה – רק לימין לא נשאר"

בפתח ישיבת סיעת הליכוד, מתח ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ביקורת חריפה על ראש הממשלה נפתלי בנט וקרא לו להעביר את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית: "הקמת ממשלה? אמרת שהיא עשר מעלות ימינה? תוכיח את זה". בנט: "יש דברים שלא משחקים איתם, ביטחון המדינה הוא קו אדום"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(מתעדכן)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נשא היום (שני) הצהרה בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בה תקף את ראש הממשלה נפתלי בנט על רקע קשייה של הקואליציה בהעברת חוק האזרחות.

"בימים האחרונים הצענו לקואליציה פתרון ציוני פשוט", פתח נתניהו. "להעביר מיד, עוד היום, את חוק יסוד ההגירה בקריאה טרומית. הם סירבו. במקום לקיים משא ומתן איתנו – הממשלה הייתה עסוקה במכירת חיסול עם מנסור עבאס כדי לשכנע אותו להעביר את החוק. כדי להיות ראש ממשלה עם שישה מנדטים, בנט בישל דייסה – נתן למרצ, נתן לרע"מ, נתן ללפיד, נתן למפלגת העבודה. ולמי לא נשאר? לימין לא נשאר".

"בנט, הקמת ממשלה? אמרת שהיא ציונית, שהיא 'עשר מעלות ימינה' לעומת כל ממשלה אחרת? אז בבקשה, תוכיח את זה. תעשה קודם כל את מה שכל ממשלת ימין עשתה בלי בעיה. אם אכפת לך מהמדינה ולא מהכיסא שלך, אם אתה באמת רוצה למנוע הגירה פלסטינית לישראל – אתה מוזמן לקבל את ההצעה שלנו: להעביר היום את יסוד חוק ההגירה בקריאה טרומית, להאריך את החוק הקיים בחודשיים, ובתוך החודשיים הללו להשלים יחד אם חקיקת חוק יסוד ההגירה בקריאה שנייה ושלישית".

"בנט ולפיד, אתם הממשלה. האחריות שלכם, הכל תלוי בכם. אתם לא יכולים להקים ממשלה שמבוססת על כוחות אנטי ציוניים ולבוא אלינו ולהגיד 'תצילו אותנו מהשבר ומהכשל הזה'. אתם צריכים להציל. תעבירו איתנו את חוק יסוד ההגירה. זה הפתרון – אין בלתו", סיכם נתניהו.

זמן קצר קודם לכן, הודיע בנט בפתח ישיבת סיעת ימינה כי חוק האזרחות יובא היום להצבעה במליאה. הוא קרא לאופוזיציה "לגלות אחריות לאומית", כלשונו, ולסייע לקואליציה בהארכת הוראת השעה המונעת איחוד משפחות פלסטיניות: "אני אומר לחבריי באופוזיציה – יש דברים שלא משחקים איתם. ביטחון המדינה הוא קו אדום, והמדינה צריכה שליטה על מי נכנס אליה ומי מתאזרח בה. הכנסת אלפי פלסטינים, אזרוח שלהם ופגיעה בביטחון המדינה בשביל עוד רבע נקודה פוליטית – זה פשוט לא הדבר הנכון לעשות".

תגיות:נפתלי בנטחוק האזרחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה