זוגיות ושלום בית

זה מה שצריך לעשות כשאין הבנה בין בני הזוג

אם בני הזוג נותנים הרגשה תמידית שהאחד חושב וכואב את הקושי של השני, זה בהכרח יביא אותם לתקשורת איכותית וטובה מאוד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אנו נשואים כמה שנים. משתדלים מידי יום ביומו לשוחח על כל הנושאים שאפשר לדבר עליהם, ואפילו מרבים לדבר, ועדיין לא מצליחים להגיע לתקשורת טובה ואיכותית. אנו מרגישים שהצד השני לא מבין אותנו, ובסופו של יום לא מגיעים לאותה התקשורת שאנחנו מייחלים לה. מה הפתרון?  

* * *

כדי להגיע לתקשורת טובה ואיכותית בין בני הזוג, יש צורך לרדת לעומק הרגשות וללמוד את צרכיהם הרגשיים והנפשיים, במטרה לתת לכל אחד את מבוקשו.  

תקשורת בין בני הזוג אינה נמדדת רק בכמות הדיבור, אלא אם היא מתובלת באיכות הדיבור. דהיינו: שתהיה לכל אחד הרגשה ברורה וחד משמעית, שבן זוגו אכן מקשיב לו ומעוניין לשמוע את דעתו, עד כדי כך שחש ומרגיש שהצד השני חי את עולמו. וכדברי החזון אי"ש באיגרת: "בריבוי שיחה וריצוי", שכל אחד ירגיש בתקשורת את הריצוי שמעניק לו בן זוגו. 

אתן לכך כמה דוגמאות. 

א. מתפתחת שיחה בין בני הזוג. מטבע הדברים עולים נושאים שונים, שחלקם, או רובם, לא כל כך מעניינים את השני. אין לגלות חוסר התעניינות וסבלנות בשיחה, כי זוהי הוכחה שלא חיים את עולמו של השני. כאשר אשתך מספרת לך שהתערבב זוג גרביים שחורים בתוך כביסת הלבנים, היא בעצם מביעה איזו הרגשה לא טובה שעברה עליה במשך היום, וכשהבעל מגלה חוסר התעניינות והזדהות בסיפור, הוא בעצם משדר לאשתו: "לא מעניינים אותי הרגשות שלך".  

וכן כשהבעל מספר לאשתו: "איחרתי את האוטובוס לכולל!", והאישה מגלה חוסר התעניינות בזה, הרי בכך היא משדרת לבעלה - הנפש הרגשית שלך לא מעניינים אותי. כי אם האישה הייתה מגלה התעניינות ואומרת: "בטח למדת היום פחות רבע שעה בכולל", או "בטח היה לך קשה ולא נעים שאחרת לכולל", ואם בני הזוג נותנים הרגשה תמידית שהאחד חושב וכואב את הקושי של השני, זה בהכרח יביא אותם לתקשורת איכותית וטובה מאוד, מתוך שותפות והבנה הדדית. 

ב. כאשר הבעל נכנס הביתה, האם הוא ניגש מיד לאישה במאור פנים ומתעניין במה שעבר עליה במשך היום? וכן האישה, האם היא ממשיכה לדבר בטלפון, או ממשיכה בעיסוקיה כשהבעל נכנס, או שהיא מתפנה מעיסוקיה ומקבלת את בעלה במאור פנים, ומתעניינת במה שעבר עליו בכולל או בעבודה? 

ג. נתבונן בעצמנו ונחשוב, כמה פעמים הענקנו מתנה, אפילו הקטנה ביותר, לבן או לבת זוג שלנו, בצירוף מספר מילים שמחממות את הלב. זה משדר לצד השני עד כמה שאכפת לנו ממנו, ועד כמה חשוב לנו להטיב לו תמיד. ואכן, כשהצד השני מרגיש, שכשטוב לו זה בעצם עושה לנו טוב, הרי בהכרח שזה יביא את בני הזוג למחמאות מרובות ולאהבה ללא גבולות. 

ד. כשהבעל או האישה לא מרגישים טוב, יש לגלות אכפתיות, התחשבות, סיוע ופינוק. כי המבחן לבניית תקשורת חזקה ואיתנה, מבוססים על אדני השותפות, ועל התעניינות אמיתית בגורלו של השני.  

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה"Dp0533165281@gmail.com  

תגיות:זוגיות ושלום ביתתקשורת טובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה